Η Φ/Γ "ΑΔΡΙΑΣ" διαδέχθηκε τη "ΝΑΒΑΡΙΝΟΝ" στον κόλπο της Καρύστου - Ποια είναι

Η Φ/Γ ΑΔΡΙΑΣ διαδέχθηκε τη Φ/Γ ΝΑΒΑΡΙΝΟΝ στον κόλπο της Καρύστου ενώ όπως και με την προκάτοχό της, το ελικόπτερό της πραγματοποίησε τις βραδινές ώρες.

Όπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα του Πολεμικού Ναυτικού. το όνομα "ΑΔΡΙΑΣ" επελέγη από το Πολεμικό Ναυτικό για να δοθεί σε Αντιτορπιλλικό συνοδείας τύπου HUNT, που παραχωρήθηκε από το Βρεταννικό Ναυτικό στις 20 Ιουλίου του 1942, κατά την έννοια που ονομάζουμε άλλα πλοία με ονόματα περιοχών που μας ενδιαφέρουν από εθνικής απόψεως. To 1943 κατά τις πολεμικές επιχειρήσεις στην περιοχή Δωδεκανήσων προσέκρουσε σε νάρκη, απώλεσε την πλώρη του, κατάφερε όμως μετά από ηρωικές προσπάθειες του πληρώματος να καταπλεύσει στην Αλεξάνδρεια, γεγονός που προκάλεσε τον θαυμασμό των Συμμαχικών Δυνάμεων και ανύψωσε το ηθικό των πληρωμάτων των Ελληνικών πλοίων. Για δεύτερη φορά το όνομα αυτό δόθηκε στο επίσης τύπου HUNT Αντιτορπιλλικό, που παραδόθηκε από το Βρεταννικό στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό στις 9 Φεβρουαρίου του 1945. Η Φρεγάτα ΑΔΡΙΑΣ είναι το τρίτο κατά σειράν πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού, που έλαβε αυτήν την ονομασία, προς τιμήν πλέον του πρώτου ΑΔΡΙΑΣ και της ηρωικής δράσης του κατά την διάρκεια του Β. Παγκοσμίου Πολέμου.To πλοίο κατασκευάστηκε απο την εταιρεία ROYAL SCHELDE στην Ολλανδία την 31/07/78.Η ολλανδική ονομασία πλοίου ήταν ΗΜΝS CALLENBURGH (F - 808). Η ύψωση της Ελληνικής Σημαίας και η μετονομασία του σε Φ/Γ ΑΔΡΙΑΣ (F-459) έγινε στις 30 Μαρτίoυ 1994, στον Ναύσταθμο του Ολλανδικού Ναυτικού στο DENHELDER. To πλοίο αφήχθη στο Ναύσταθμο Σαλαμίνος στις 28/06/94.

ΑΔΡΙΑΣ ήταν η αρχαία ονομασία της Αδριατικής Θάλασσας. Το όνομά της αυτό το όφειλε στην ομώνυμη πόλη η οποία είχε ιδρυθεί στις εκβολές του Πάδου ποταμού από τον Βασιλιά Αδρία, υιό του Μεσσαπίου Παύσωνος και πατέρα του Ιλλυριού Ιονίου.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Διαστάσεις: 130,5/14,6/6,2 μέτρα
Εκτόπισμα: 3.630 τόν.Φ/Γ ΑΔΡΙΑΣ (F 459) τύπου STANDARD
Πρόωση: 2 RR Olympus 56.800 HR, 2 RR Tyne 10
Ταχύτητα: 30 κόμβοι
Πλήρωμα: 198
Οπλισμός: 1 πυροβόλο 76χιλ. ΟΤΟ Melara, 1 σύστημα εγγύς προστασίας Phalanx, σύστημα Κ/Β Ε.Ε. Harpoon και Ε/Α Sea Sparrow. Επίσης Α/Υ τορπίλες και σύστημα ΗΝ αντιμέτρων. Έχει δυνατότητα μεταφοράς δύο (2) Ε/Π AB 212 ASW ή ενός (1) Ε/Π S70 AEGEAN HAWK.

Ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Koniklijke Maatschappij de Schel-de στο Flushing της Ολλανδίας και εντάχθηκε στη δύναμη του ολλανδικού ναυτικού στις 26 Ιουλίου 1979. Αγοράσθηκε από το Π.Ν. και η ύψωση της Ελληνικής Σημαίας έγινε στις 30 Μαρτίου 1994 στο Den Helder με πρώτο κυβερνήτη τον Ανπχο Ι.Εγκολφόπουλο ΠΝ. Κατέπλευσε στην Ελλάδα στις 26 Ιουνίου 1994. Του ιδίου τύπου: ΕΛΛΗ, ΛΗΜΝΟΣ, ΑΙΓΑΙΟΝ, ΝΑΒΑΡΙΝΟΝ, ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ, ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ και ΚΑΝΑΡΗΣ.

Aπεικονίζονται τρεις τρίαινες, δύο διπλά πτερά, σύμπλεγμα ξίφους και τορπίλλης, καθώς και τρεις πέλεκεις, όλα διατεταγμένα ανάμεσα στις κεραίες σταυρού κυανερύθρου χρώματος. Το ρητό, «ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ», έχει ληφθεί από το Θουκυδίδη και σημαίνει σε ελεύθερη απόδοση: «Η ελευθερία είναι συνυφασμένη με την ανδρεία». Είναι όμοιος με το θυρεό του ομώνυμου Αντιτορπιλικού, που έδρασε ηρωικά κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, με μικρές μόνο αποκλίσεις.





Μοιράσου στο Google Plus

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.