Με λύπη παρακολουθώ το τελευταίο διάστημα έντονους διαλόγους στο διαδίκτυο γύρω από το ζήτημα των αιολικών πάρκων στον Καφηρέα. Πολύ φοβάμαι ότι όταν οι Ιταλοί με τους εργολάβους τους τα μαζέψουν και φύγουν σε περίπου ένα χρόνο, η Κάρυστος ίσως να μετρά πέραν των άλλων και τις εσωτερικές πληγές της που προέκυψαν από τις διαφωνίες. Οι βαριές κουβέντες καμιά φορά επουλώνονται δυσκολότερα από τις σωματικές πληγές. Τα λόγια δεν παίρνονται εύκολα πίσω.
Του Στρατή Μαζίδη
Για λόγους καθαρά ιστορικούς θα επιχειρήσω μια ψυχρή αποτύπωση των όσων συνέβησαν τον τελευταίο σχεδόν χρόνο, όταν το ΣτΕ απεμπλόκαρε τελικά τα έργα για τα αιολικά πάρκα στον Καφηρέα και το ολοφάνερο σχέδιο που ακολούθησε πιστά η ιταλική εταιρεία.
Η ENEL με το προσωρινό μπλοκάρισμα των έργων το καλοκαίρι του 2017 υπέστη μια ήττα. Μπορεί όχι μεγάλη αλλά σίγουρα μη αναμενόμενη. Δεν ήξερε λοιπόν τι θα αντιμετωπίσει όταν θα ξεκινούσαν τα έργα και ιδίως την στιγμή που τα μεγάλα εξαρτήματα και μηχανικά μέρη των ανεμογεννητριών θα έφταναν σε καρυστινό έδαφος. Διότι τα έργα γίνονται αλλά κανείς δεν τα βλέπει. Είναι όμως διαφορετικό όταν τα αποβατικά θα φτάνουν στις ακτές της Καρύστου και θα ξεφορτώνουν τακτικά μεγάλα μηχανικά τμήματα.
Ωστόσο της δόθηκε μια καλή ευκαιρία να το διαπιστώσει όταν την περασμένη άνοιξη το αποβατικό IRINI K προσπάθησε ανεπιτυχώς να προσεγγίσει στο λιμάνι της Καρύστου για να εκφορτώσει μηχανικά μέρη ανεμογεννητριών. Πολλοί παραξενεύθηκαν τότε γιατί αφού ο προορισμός δεν ήταν ο Καφηρέας, αλλά αν θυμάμαι καλά τα αιολικά πάνω από τα Στύρα (όπου εκεί τελικά και εκφορτώθηκαν) έγινε αυτή η κίνηση. Εξ όσων γνωρίζω η εταιρεία που βάζει τα αιολικά στον Αχλαδότοπο συνεργάζεται με τους Ιταλούς και αρχικά είχαν ξεκινήσει μαζί.
Σε κάθε περίπτωση δόθηκε η δυνατότητα να υπάρξει ένας σχεδιασμός. Μια σειρά κινήσεων ώστε να μην υπάρχουν κινητοποιήσεις όταν το IRINI K προσεγγίσει στην πλατφόρμα της δυτικής παραλίας. Μέσα στο προηγούμενο διάστημα μεσολάβησε μια σειρά κινήσεων, απολύτως λογικών για την εταιρεία:
> Έριξε χρήμα σε τοπική διαφήμιση και δημοσίευση δελτίων τύπου της, απέκτησε μια σελίδα στο facebook η οποία έχει 250.000 φίλους με μόλις ένα χρόνο ζωής και ελάχιστες δημοσιεύσεις, κάτι που σημαίνει αρκετές χιλιάδων ευρώ (5ψηφιο νούμερο) για την απόκτηση αυτής της βάσης
> Προχώρησε σε δράσεις οικολογικού περιεχομένου (πχ καθαρισμός στο βυθό του Μαρμαρίου)
> Έκανε ανοίγματα στην τοπική κοινωνία (ξενάγηση σπουδαστών του ΙΕΚ)
> Ενίσχυσε οικονομικά φορείς και συλλόγους. Αυτό το τελευταίο δεν είναι τυχαίο. Στα μεγάλα αστικά κέντρα οι συλλογικότητες δεν έχουν ιδιαίτερη απήχηση. Δεν ισχύει όμως το ίδιο στην Περιφέρεια. Είναι οργανισμοί που μπορούν να κινητοποιήσουν κόσμο σε μια κρίσιμη στιγμή. Κανείς δεν τους θέλει απέναντι.
> Εκτύπωσε και μοίρασε πολυτελές έντυπο πόρτα - πόρτα.
> Δημιουργεί / επεκτείνει δρόμο πίσω από την πόλη ώστε να μη φαίνεται το θέαμα των μεγάλων τροχοφόρων με τα υπερμεγέθη εξαρτήματα των ανεμογεννητριών
Οι ενέργειες της εταιρείας από την πλευρά της ήταν / είναι πολύ σωστές. Η ENEL γνωρίζει καλά πως καμία δικαστική απόφαση και κατά συνέπεια επένδυση δεν μπορεί να σταθεί αν η τοπική κοινωνία βρεθεί απέναντι και την εμποδίσει. Οι Ιταλοί δεν το θέλουν αυτό. Τι θα συμβεί αν πχ 200 - 300 άτομα ή και λιγότερα εμποδίσουν το αποβατικό να δέσει; Θα ασκήσει βία σε βάρος τους το Λιμενικό μιας και η ΕΛΑΣ δεν έχει δικαιοδοσία στις ακτές; Θα σταλούν ενισχύσεις για καταστολή; Φανταστείτε τι θα συμβεί την επόμενη στιγμή στα ΜΜΕ. Για αυτό η όποια δυνατή αντίδραση αντιμετωπίζεται εκ των προτέρων. Τα δρομολόγια θα είναι λογικά αρκετά, ωστόσο η προσοχή εστιάζεται στην πρώτη προσέγγιση. Όχι άδικα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.