Το 1976 ήταν η τελευταία ουσιαστικά χρονιά (με εξαίρεση μια μικρή περίοδο αργότερα με το ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ στην Κάρυστο) που η πόλη εξυπηρετείτο με τρία επιβατηγά-οχηματαγωγά από τη Ραφήνα. ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ, ΚΑΣΤΡΙΑΝΙ ΚΕΑΣ και ΚΑΤΕΡΙΝΑ, τέσσερα περίπου χρόνια μετά το άδοξο τέλος του ΕΛΕΝΑ Π το 1972.
Του Στρατή Μαζίδη
Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1975 και ξεκίνησε δρομολόγια από Πειραιά στις Κυκλάδες ως ΚΑΤΕΡΙΝΑ. Με το όνομα αυτό ήρθε την επόμενη χρονιά στο Νότιο Ευβοϊκό για ένα και μόνο και καλοκαίρι.
Αν το προσέξετε, παρουσιάζει πολλές ομοιότητες με το ΚΑΣΤΡΙΑΝΙ ΚΕΑΣ. Η πλώρη και η γέφυρα θα μπορούσε να πει κανείς πως είναι σχεδόν ίδια. Ναυπηγήθηκε το 1975 στο Πέραμα σε σχέδια των ναυπηγών κ. Κουϊμάνη και Σιμόπουλου όπου τα αρχικά σχέδια φαίνεται πως ήταν για ανοικτού τύπου F/B όπως και με το ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ μερικά χρόνια νωρίτερα.
Το περιοδικό ΕΦΟΠΛΙΣΤΗΣ αναφέρει το ιστορικό του πλοίου δίχως όμως την αναφορά στο πέρασμά του από την Κάρυστο:
Καθελκύστηκε με το όνομα Κατερίνα 1070 κόρους ολικής χωρητικότητας και
ταξίδεψε από τον Πειραιά στις Κυκλάδες μέχρι το 1980, όπου και
αγοράστηκε από τη νεοσύστατη τότε εταιρεία λαϊκής βάσης Σκύρος Ν.Ε. για
τη γραμμή Σκύρος-Κύμη. Δέκα χρόνια αργότερα, τον Ιανουάριο του 1990,
έρχεται στον Πειραιά αγορασμένο απ' τον Χρήστο Βογιατζή και στην Ακτή
Ξαβερίου αλλάζει όνομα σε Κέα Εξπρες με σκοπό να μπει Λαύριο-Κέα.
Παραμένει όμως δεμένο στην Ακτή Καλλιμασιώτη, μετά στην Ακτή Βασιλειάδη
κι έπειτα στο Κερατσίνι, μέχρι τον Ιανουάριο του 1991 που αγοράστηκε
απ΄τον Αδαμάντιο Μιχαηλίδη. Με το όνομα Ανεμόεσσα ετοιμάζεται να
ταξιδέψει στα Δωδεκάνησα, σε αντικατάσταση του Παπαδιαμάντης (ΚΑΣΤΡΙΑΝΙ ΚΕΑΣ).
Δρομολογήθηκε για 4 μήνες και αποσύρθηκε τον Ιούλιο. Το καλοκαίρι του
1992 δρομολογείται Κιάτο-Ιτέα και τον επόμενο Αύγουστο παροπλίζεται ξανά
στο Κερατσίνι κατασχεμένο, επί 4 χρόνια. Στις 22 Νοεμβρίου 1997
πουλιέται απ' την Εμπορική Τράπεζα στην εταιρεία λαϊκής βάσης Βοιαί
Α.Ν.Ε και μετονομάζεται σε Νήσος Κύθηρα. Επισκευάζεται, αλλάζει μηχανές
και αποπλέει τον Ιούνιο του 1998 για τη Νεάπολη Λακωνίας. Στα τέλη του
2004 διατίθεται προς πώληση. Μετονομάζεται σε Νήσος Θήρα και αναλαμβάνει
τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια των νότιων Κυκλάδων
(Σαντορίνη-Θηρασιά-Φολέγανδρος-Σίκινος-Ίος-Ανάφη). Έπειτα με το ίδιο
όνομα έρχεται στη γραμμή Χίος-Ψαρά όπου και έκλεισε την καριερα του με
αρκετές χιλιάδες ναυτικά μίλια γραμμένα στο γερασμένο του "κοντέρ". Είχε
μήκος 59,70 μ., πλάτος 10 μ., βύθισμα 4 μ., ύψος γκαράζ 3,80 μ.,
χωρητικότητα γκαράζ 40 ιχ. ενώ μετέφερε 210 επιβάτες και είχε 13
καμπίνες για το πλήρωμά του.
Το Miramar παραθέτει τα τεχνικά χαρακτηριστικά του πλοίου:
IDNo: 7052090 Year: 1975
Name: KATERINA
Type: Ferry (RORO)
Flag: GRC
Tons: 1076
DWT: 317 Yard No: 1127
Length overall: 59.7 Ship Design:
LPP: 51.6
Beam: 9.2 Builder: Hellenic General
Material of build: Location of yard: Perama
Number of screws/Mchy/ Speed(kn): 2D-12
Το πλοίο ταξίδευε έως και το 2010 ως ΝΗΣΟΣ ΘΗΡΑ στη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Τελικώς θα πουληθεί για παλιοσίδερα και θα διαλυθεί στην Αλιάγα της Τουρκίας το Φεβρουάριο του 2012.
Εν κατακλείδι βλέπουμε ότι το ΚΑΤΕΡΙΝΑ ως ένας ακόμη εκπρόσωπος της ελληνικής κατασκευής αλλά και της φιλοσοφίας της εποχής με ελαφριά πλοία μικρού μεγέθους και χαμηλής κατανάλωσης, όργωσε για 37 σχεδόν χρόνια τις δύσκολες θάλασσες του Αιγαίου κι αυτό είναι απάντηση ως προς το ποια πρέπει να είναι η κατεύθυνση στην επιλογή των πλοίων στο Νότιο Ευβοϊκό. Η επιστροφή στο παρελθόν. Η απάντηση στις δύσκολες θάλασσες είναι ότι το ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ μας ταξίδεψε 32 χρόνια και ότι το ΚΑΣΤΡΙΑΝΙ ΚΕΑΣ ήταν εκείνο που έσωσε ψυχές μια παγερή νύχτα του 1983 όταν βυθιζόταν το ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.