Από τα πρώτα βήματα αυτής της διαδικτυακής προσπάθειας υποστηρίξαμε την ανάγκη της στροφής στον τουρισμό καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου εκτιμώντας ότι τα σημαντικά πλεονεκτήματα της περιοχής (φυσικός πλούτος, εξαιρετικά τοπία, καταπληκτική θάλασσα, πανέμορφος βυθός, αρχαιολογικοί χώροι) μπορούν να κρατήσουν τους κατοίκους στον τόπο τους και να φέρουν εισοδήματα για περισσότερους.
Του Στρατή Μαζίδη
Κάτι τέτοιο χρειάζεται ένα ευρύ σχέδιο, πολυσύνθετο και πολυεπίπεδο. Για αυτό θα ξεκινήσουμε μια σειρά κειμένων προς αυτήν την κατεύθυνση που θα έρθει να συμπληρώσει άλλες προηγούμενες παρεμβάσεις (π.χ. ακτοπλοΐα, περιηγητικό ράλι, δημιουργία πολιτιστικών θεσμών άνοιξη και φθινόπωρο).
Αν η τουριστική ανάπτυξη είναι κάτι που θα το ήθελε η Κάρυστος και πάντα μέσα σε ορισμένα πλαίσια όπως ο σεβασμός στον ήσυχο χαρακτήρα της, τη μη διαταραχή της φυσιογνωμίας της και τη διαφύλαξη του περιβάλλοντος, μια πρώτη απαραίτητη κίνηση θα ήταν να δημιουργηθεί ένας φορέας με συμμετοχή του Δήμου, εκπροσώπων των εμπλεκομένων κλάδων και όποιου άλλου θα κρινόταν ότι μπορεί να βοηθήσει.
Αυτή η επιτροπή θα κατάρτιζε το σχέδιο, τους επιμέρους στόχους και τα απαραίτητα βήματα για την επίτευξή τους. Ένα καλό πρώτο βήμα λοιπόν θα ήταν η δημιουργία μιας ηλεκτρονικής πύλης υπό την σκέπη του Δήμου με καθαρά τουριστικό - μορφωτικό - περιηγητικό προσανατολισμό.
Η πύλη αυτή, θα είχε φυσικά σημαντικό κόστος, θα υπήρχε ανάγκη προώθησής της αλλά θα διαφήμιζε την Κάρυστο παντού. Αυτή η ιστοσελίδα θα έπρεπε:
Α. Να διαθέτει μια εικονική περιήγηση μέσα στην πόλη, σε όλους τους δρόμους και με είσοδο - ξενάγηση σε όλους τους χώρους ιδιαίτερου ενδιαφέροντος της πόλης (πχ Γιοκάλειο, Μπούρτζι, Καστέλο Ρόσσο, εκκλησίες). Ένα πολύ καλό παράδειγμα τέτοιων περιηγήσεων μπορεί να δει κανείς στο vitrualgreece.com.
Αυτή η περιήγηση θα μπορούσε μελλοντικά να επεκταθεί σε παραλίες της Νότιας Καρυστίας, χωριά, μονοπάτια κτλ
B. Ιστορικές πληροφορίες χωρισμένες σε ενότητες ανά περιόδους
Γ. Αφιερώματα στα αξιοθέατα
Δ. Χρηστικές πληροφορίες για τους ενδιαφερόμενους επισκέπτες (πχ για φιλοξενία σκαφών, τροχόσπιτων, κάμπινγκ)
Ε. Βίντεο με χρήση drones και υποβρύχιων καμερών
ΣΤ. Ανάδειξη των πλεονεκτημάτων της περιοχής ως προορισμού (βαδισιμότητα, ιδανικό μέρος για παιδιά, κοντά στο Λεκανοπέδιο και το αεροδρόμιο)
Ζ. Προβολή και ανάδειξη του περιβαλλοντικού πλούτου (Σπήλαιο Αγίας Τριάδας, ενδημικά φυτά της Οχης κτλ)
Η. Πολύγλωσση έκδοση με παράλληλη έμφαση σε μεγάλες αγορές τουριστών όπως η Ρωσία, η Κίνα, η Ιαπωνία.
Φυσικά πρόκειται για μεγάλη δουλειά, χρειάζεται χρόνο, εξειδικευμένους επαγγελματίες αλλά θα καταφέρναμε να είχαμε κυριολεκτικά την Κάρυστο (και όχι μόνο) μέσα στο διαδίκτυο. Θα ήταν ένα χρήσιμο εργαλείο προώθησης της περιοχής για το οποίο πάντα θα υπήρχαν περιθώρια επέκτασης. Δεδομένου ότι αρκετές ιστοσελίδες κρατικών φορέων έχουν δημιουργηθεί με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, θα μπορούσαμε ίσως να εξετάσουμε και αυτήν την επιλογή.
Σε κάθε περίπτωση η πολύπλευρη επένδυση στον τουρισμό και τις δυνατότητες της Νότιας Καρυστίας είναι όπως το περιβόλι. Όσο το φροντίζεις κι ασχολείσαι μαζί του, τόσο αυτό θα επιστρέφει πολλαπλάσια σε καρπούς.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.