Σε πρόσφατο κείμενό μας παρουσιάσαμε και την άλλη πλευρά ως προς τη δημιουργία λιμανιού στην Παξιμάδα βάζοντας στη συζήτηση και μια εναλλακτική πρόταση προς εξέταση για την κατασκευή προβλήτας στο τμήμα μπροστά από τις δημόσιες τουαλέτες και προς τα μέσα, όπου υπάρχει απεριόριστος χώρος παρέχοντας ορισμένες έξτρα δυνατότητες.
Του Στρατή Μαζίδη
Επίσης αναφέραμε ότι η Παξιμάδα δεν είναι Κάρυστος και πως στο συγκεκριμένο σημείο ο επιβάτης του stop & go του πλοίου, εκτός από ξεραΐλα, δε βλέπει την πόλη ούτε με κυάλια.
Εν πάσει περιπτώσει όμως από ότι φαίνεται, προκρίνεται η διεκδίκηση δημιουργίας λιμανιού στην Παξιμάδα και όχι πχ να έρθει σε πρώτο χρόνο σε συγκεκριμένα δρομολόγια ένα επιβατηγό καταμαράν που χωρά στο λιμάνι ή το ΑΡΤΕΜΙΣ του ενδοκυκλαδικού.
Το λιμάνι στην Παξιμάδα (που δεν είναι Κάρυστος) δεν πρόκειται να δημιουργηθεί άμεσα. Η Ελλάδα δεν είναι Κίνα, η οποία αποφασίζει κάτι σήμερα, βάζει το κεφάλι κάτω και αύριο το έχει έτοιμο. Η περιοχή είναι δύσβατη. Το υπάρχον οδικό δίκτυο έχει υποστεί σημαντικές φθορές, δεν έχει συντηρηθεί και σε ορισμένα σημεία είναι τόσο στενό που χρειάζεται παρεμβάσεις.
Προβλήτα, υποδομές, εγκαταστάσεις, οδικό δίκτυο, επέκταση ηλεκτροφωτισμού και ό,τι άλλο τυχόν μου διαφεύγει. Αυτό σημαίνει διαγωνισμούς για μελέτες, εκδίκαση τυχόν ενστάσεων, προμελέτες, τεύχη δημοπράτησης, νέο διαγωνισμό για εργολάβο, νέες ενστάσεις, νέες εκδικάσεις κ.ο.κ. Σε απλά ελληνικά; Έχουμε χρόνια μπροστά μας.
Γιατί; Διότι έτσι είναι φτιαγμένο και δομημένο το ελληνικό κράτος. Περίπλοκο, δυσκίνητο κι αναποτελεσματικό. Χώρια ότι η εναλλαγή στις θέσεις εξουσίας πολλές φορές σημαίνει κι αλλαγή σχεδίων.
Κι επειδή η πρόταση της δημιουργίας λιμενικής εγκατάστασης στην Παξιμάδα δεν είναι καινούρια αλλά έχει αρκετά χρόνια και καθώς ανακινήθηκε μόλις λίγες εβδομάδες πριν τις εκλογές, θα έχει ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε την πορεία του θέματος μετά τα τέλη του ερχόμενου Μαΐου.
Εν κατακλείδι το πρόβλημα ξέρετε ποιο είναι; Ότι οι ακτοπλόοι των Κυκλάδων αντιμετωπίζουν την Κάρυστο ως...χασομέρι. Υπόσχονται ότι ΘΑ βάλουν πλοίο, αν γίνει ντόκος στην Παξιμάδα ίσως εκτιμώντας πως δεν πρόκειται να συμβεί, τουλάχιστον στο ορατό μέλλον. Αν όμως η Κάρυστος έσφιζε από κόσμο τα καλοκαίρια και μέσω κάποιων βημάτων και διεκδικήσεων αποκτούσε αξιοσημείωτη κίνηση τον υπόλοιπο χρόνο, τότε θα διαπιστώναμε πως κανένα δε θα πείραζε το μπες-βγες στον κόλπο της Καρύστου.
Διότι ντόκο έχει κι ο Αη Στράτης, ο οποίος μολονότι πανέμορφος και γραφικός ίσα που απο-επιβιβάζει μια χούφτα επιβάτες. Κι αν εκεί η προσέγγιση του πλοίου διασφαλίζεται για εθνικούς λόγους, δε θα ισχύσει το ίδιο σε άλλες περιοχές.
Μήπως λοιπόν πρέπει να γίνουν δύο βήματα πίσω, να φανεί όλο το κάδρο και να φτιαχτεί ένα συνολικό σχέδιο;
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.