Διάβασα κάποιες αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα το τελευταίο διήμερο και με αφορμή την επίσκεψη του ακτοπλόου κ. Ηλιόπουλου στην Κάρυστο, ο οποίος φέρεται να δεσμεύθηκε ότι αν γίνει λιμάνι στην Παξιμάδα θα το συμπεριλάβει στο δρομολόγιο για τις Κυκλάδες. Ταπεινή μου άποψη; Ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι.
Του Στρατή Μαζίδη
Σε παλαιότερο κείμενό μας είχαμε παραθέσει μια σειρά επιχειρημάτων ότι ένα λιμάνι στην Παξιμάδα μπορεί να βολεύει τους ακτοπλόους αλλά δεν εξυπηρετεί την Κάρυστο (όσοι επιθυμούν μπορούν να το διαβάσουν εδώ). Εν προκειμένω θα επεκτείνω λίγο τον τότε προβληματισμό.
Η Κάρυστος έχει ένα βασικό χαρακτηριστικό. Είναι ερωτεύσιμη. Για αυτό και όσοι τη βλέπουν, θέλουν να την επισκεφθούν και ύστερα κολλάνε εκεί λες και δεν υπάρχει άλλο μέρος στον κόσμο.
Η Κάρυστος έχει ένα βασικό χαρακτηριστικό. Είναι ερωτεύσιμη. Για αυτό και όσοι τη βλέπουν, θέλουν να την επισκεφθούν και ύστερα κολλάνε εκεί λες και δεν υπάρχει άλλο μέρος στον κόσμο.
Η δημιουργία λιμανιού στην Παξιμάδα θα αλλάξει ακόμη περισσότερο την εικόνα της περιοχής. Χρειάζονται καλύτεροι δρόμοι, περισσότερες υποδομές και ως εκ τούτου μια πανέμορφη περιοχή από άποψη αγριότητας αλλά και παραλιών, θα πάψει να υπάρχει. Αλλά ας υποθέσουμε ότι δεν μπορούμε να τα έχουμε και όλα. Υπάρχει ένα βασικό πρόβλημα. Εκεί δεν είναι Κάρυστος. Η Κάρυστος δε φαίνεται ούτε με το κυάλι. Επίσης όση ώρα χρειάζεται να φτάσει κανείς στην Παξιμάδα, αντίστοιχο χρόνο θα χρειαστεί και για το Μαρμάρι.
Αν ποτέ γίνει λιμάνι εκεί μετά από Χ χρόνια, απλά το πλοίο θα προσεγγίζει όπως στον Αη Στράτη δίχως καν να ρίξει άγκυρα. Οι επιβάτες όμως, αυτοί που θέλουμε να δουν την Κάρυστο, να μαγευτούν από την προκυμαία της, την ιδανικότητά της για διακοπές οικογενειών, τα παιδιά με τα ποδήλατα, τον απεριόριστο χώρο για περατζάδα, τα μαγαζιά της, τα φωτεισμένα κάστρα της, τις πλούσιες καλοκαιρινές πολιτιστικές εκδηλώσεις, ΔΕ θα τη δουν. Δε θα ακούσουν τις Καρυστινές Σειρήνες στην Παξιμάδα.
Ας μην ξεχνάμε ότι στο υπάρχον λιμάνι πλοία μέχρι μεγέθους "Ευβοια Σταρ" με καλές δυνατότητες μανούβρας μπορούν να μπουν, πόσο μάλλον τα επιβατηγά Sea Jets. Επιπλέον αναρωτιέται κανείς, είναι η Παξιμάδα το κατάλληλο σημείο για λιμάνι όταν έρχεται σχεδόν πάντα πρώτη σε ριπές του ανέμου;
Θα πει κανείς, υπάρχει καμιά άλλη ιδέα; Εξαρτάται. Αν είναι να χαλάσουμε τη γεωμορφολογία σε μια περιοχή με εξαιρετικές παραλίες και η οποία ΔΕΝ είναι Κάρυστος, ίσως θα μπορούσαμε να εξετάσουμε κι άλλες επιλογές αν υπάρχει ενδεχόμενο προσέγγισης κι από μεγαλύτερα πλοία. Πχ μια από αυτές είναι η παραλία κάτω από το Μπούρτζι που δε χρησιμοποιείται σχεδόν από κανέναν. Θα μπορούσε λοιπόν να μελετηθεί η δυνατότητα να φτιαχτεί ένας μεγάλος ντόκος σε αυτό το σημείο με δυνατότητες επέκτασης, ο οποίος θα είναι και σαφώς οριοθετημένος σε σχέση με την Αγκυρα και το λιμενοβραχίονα. Ένας ντόκος θα μπορούσε να χρησιμεύσει σε ένα βαθμό και ως δωρεάν πάρκιγνκ όπως πχ εκείνο του Δήμου Κέας στην Κορρησία. Πχ αναλόγως του μεγέθους του θα μπορούσε να διαθέτει πχ 30-40 θέσεις και με ένα ηλεκτρονικό σύστημα να ενημερώνει σε πίνακα αν υπάρχει ελεύθερος χώρος. Τα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να φεύγουν από την Αιόλου και να έρχονται από το δρόμο που κατεβαίνει στο 2ο Δημοτικό Σχολείο.
Τα πλοία δε θα έχαναν πολύ χρόνο στην μανούβρα. Η όποια περιορισμένη χρονικά αναστάτωση θα άφηνε εκτός τη ζωή στην παραλία. Επίσης θα υπήρχε η δυνατότητα να δένουν οι φρεγάτες που εκτελούν χρέη σκοπούντος στον κόλπο της Καρύστου αλλά και πρόσδεσης μικρών κρουαζιεροπλοίων.
Με τον τρόπο αυτό θα είχαμε δύο λιμάνια και οι περαστικοί θα έβλεπαν την Κάρυστο. Στην Παξιμάδα δεν πρόκειται να δουν Κάρυστο. Η Παξιμάδα δεν είναι Κάρυστος.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.