Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στους διαπιστευμένους δημοσιογράφους με θέμα τις άγονες γραμμές, τόνισε μεταξύ άλλων ότι «για το υπουργείο πλέον οι άγονες γραμμές δεν είναι απλώς μια πολιτική επιδοματικής προσέγγισης, αλλά παίρνει χαρακτήρα ουσιαστικού αναπτυξιακού εργαλείου για τη νέα νησιωτική πολιτική της χώρας» και υπογράμμισε ότι οι νέες προκηρύξεις έχουν σαφή και ποιοτικότερα κριτήρια, κυρίως σε ό,τι αφορά στα πλοία της κατηγορίας Α’ (πλοία νεότερης ηλικίας).
Τόνισε ότι έχουν εξασφαλιστεί 540 εκατομμύρια ευρώ για τέσσερα χρόνια ενώ αναφορικά με τις συμβάσεις είπε ότι για την κατηγορία Α’ θα είναι 4 χρόνια, για την 2η κατηγορία, δυο χρόνια και για την 3η κατηγορία, ένα έτος.
Συγκεκριμένα αυξάνεται κατά 45% ο ετήσιος προϋπολογισμός για τις άγονες γραμμές, με την επέκταση κατά 40 εκατ. Ευρώ της ετήσιας επιχορήγησης των άγονων γραμμών η οποία θα φθάσει πλέον τα 130 εκατ. ευρώ, έναντι 90.7 εκατ. Ευρώ που ήταν ως τώρα. Λαμβάνεται ειδική πρόνοια για την ενσωμάτωση του αυξημένου κόστους για τα νέα καύσιμα από 1/1/2020, στο πλαίσιο προσαρμογής στα νέα περιβαλλοντικά δεδομένα, χωρίς να επιβαρυνθεί ο ωφελούμενος νησιώτης. Να σημειωθεί ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε δεσμευθεί για την κάλυψη του αυξημένου κόστους των καυσίμων πλην όμως δεν προέβη ποτέ σε κάποια κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση.
Ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.).
Η χρηματοδότηση των άγονων γραμμών, πέραν της γενναίας χρηματοδοτικής ενίσχυσης προς όφελος της νησιωτικής χώρας και των νησιωτών, από φέτος εντάσσεται στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ). Οι άγονες γραμμές είναι αναπτυξιακό έργο και ως τέτοιο πλέον χρηματοδοτείται. Επιπροσθέτως, οι άγονες γραμμές της χώρας χρηματοδοτούνται ως επαναλαμβανόμενη δράση για τα επόμενα έτη, με διασφαλισμένους πόρους και με την αναγκαία ευελιξία για την απρόσκοπτη χρηματοδότηση, αλλά και τη δυνατότητα κάλυψης πρόσθετων ή έκτακτων αναγκών που τυχόν προκύψουν. Το ΥΝΑΝΠ δύναται να αξιοποιεί τους μη διατιθέμενους πόρους για την επαναπροκήρυξη γραμμών, την ικανοποίηση νέων αιτημάτων των νησιών μας κλπ.
Επίσης για πρώτη φορά ενεργοποιείται η ρήτρα για «πλοίο αντικατάστασης» ως ποιοτικό κριτήριο επιλογής (bonus), για εκείνες τις προσφέρουσες εταιρίες που θα προβλέψουν την άμεση αντικατάσταση του πλοίου, ώστε να καλυφθεί το μεταφορικό έργο που έχουν αναλάβει, στις έκτακτες περιπτώσεις που αδυνατούν να το παρέχουν ως οφείλουν. Το «πλοίο αντικατάστασης» ειδικά σε άγονες γραμμές που θα υπάρχει μόνο ένα πλοίο θα λειτουργεί ως κριτήριο επιλογής.
Όπως γίνεται πλέον κατανοητό για την Κάρυστο, θα είναι έγκλημα να χαθεί για δεύτερη χρονιά το επιδοτούμενο δρομολόγιο. Ειδικά τώρα που το ΥΕΝ αλλάζει τον τρόπο προσέγγισης της άγονης γραμμής αυξάνοντας την επιδότηση κατά 48%, θα είναι μεγάλη αστοχία να μην οριστικοποιηθεί το σε μεγάλο βαθμό εξασφαλισμένης επιδότησης δρομολόγιο Ραφήνα - Κάρυστος - Ανδρος - Τήνο - Σύρο - Πάρο - Νάξο. Ο χρόνος τρέχει. Μέσα στον Οκτώβριο συνεδριάζει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ). Τα πάντα θα κριθούν τις επόμενες 30 ημέρες και υπάρχουν πολλά που πρέπει να τρέξουν σε διαφορετικά επίπεδα. Να μη χάσουμε και φέτος το τρένο που θα μας οδηγήσει στο πλοίο. Ειδικά τώρα που το ΥΕΝ προχωρά σε μια νέα φιλοσοφία.
Θα επανέλθουμε με περισσότερες λεπτομέρειες...
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.