Πέρυσι το καλοκαίρι συζητούσαμε για την ανάγκη της επιστροφής της Καρύστου στον ακτοπλοϊκό χάρτη ενώ δόθηκε ένας αγώνας για την έλευση του PAROS JET. Αυτά που είχαν συμφωνηθεί ως προς τη δημιουργία προβλήτας στην άγκυρα δεν προχώρησαν ποτέ ή τουλάχιστον δεν έχουμε καμία επίσημη ενημέρωση.
Του Στρατή Μαζίδη
Αρκετούς μήνες μετά και μια ανάσα πριν το καλοκαίρι του 2020, τα πάντα είναι διαφορετικά. Από τα τέλη Μαρτίου πέντε πλοία σε Στύρα και Μαρμάρι παραμένουν δεμένα. Ως προς το πότε θα ξαναβάλουν μπροστά τις μηχανές τους, ακούγονται διάφορα, αλλά απομένει η πράξη.
Η ακτοπλοΐα εισέρχεται σε μια πολύ δύσκολη περίοδο. Για αρκετές εταιρείες θα τεθεί ζήτημα επιβίωσης και στην καλύτερη περίπτωση φιλοσοφίας των βασικών χαρακτηριστικών του στόλου τους.
To πόσο δύσκολη μας το αποκαλύπτει ο Γιώργος Στεφάνου της Golden Star Ferries και σας παραθέτω το σχετικό απόσπασμα από το naxostimes.gr:
«Βρισκόμαστε σε δεινή θέση»
«Με τους 100 επιβάτες που θα επιτρέπεται να ταξιδεύουν η κατάσταση είναι πολύ κακή. Ένα πλοίο χρειάζεται για κάθε δρομολόγιο 28.000 έξοδα. Η κυβέρνηση επιδοτεί με 15.000 ευρώ το δρομολόγιο, όμως τα χρήματα δεν επαρκούν για να καλύψουν τα υψηλά λειτουργικά έξοδα του πλοίου» σημείωσε ο κ. Στεφάνου.
Ωστόσο όπως πρόσθεσε, ακόμα και ακινητοποιημένο να είναι το πλοίο κοστίζει περίπου 1.500 ευρώ την ημέρα. «Τα πλοία κάνουν επισκευές και συντήρηση προκειμένου να προετοιμαστούν για το καλοκαίρι και για κάθε πλοίο μπορεί να δαπανηθούν και 2 εκατ. ευρώ. Το χειμώνα οι περισσότερες εταιρείες δεν κάνουν δρομολόγια περιμένοντας τον τουρισμό» τόνισε.
Όλες οι κρατήσεις ακυρώθηκαν
Ο κ. Γιώργος Στεφάνου σημείωσε επίσης ότι όλες οι κρατήσεις εισιτηρίων από ξένους τουρίστες έχουν ακυρωθεί και εκτίμησε ότι «φέτος δεν θα έρθει τουρισμός».
Υπογράμμισε επίσης ότι η μόνη λύση (εφόσον θα τηρηθεί το μέτρο της απόστασης μεταξύ των επιβατών, 10 τ.μ. ανά επιβάτη), είναι η κυβέρνηση να δώσει μεγαλύτερες επιδοτήσεις προκειμένου να μπορέσουν τα πλοία να ταξιδέψουν στα νησιά.
«Δεν βγαίνει το δρομολόγιο. Το δικό μας πλοίο θα μπορεί να παίρνει μόνο 200 επιβάτες, μετά τα μέτρα για την αποφυγή διασποράς του κορωνοϊού. Για να βγάλει τα έξοδα του ένα πλοίο θα πρέπει να μεταφέρει (μπρος-πίσω) 700 επιβάτες και 120 Ι.Χ.».
Δε γνωρίζω τα μεγέθη των δικών μας πλοίων αλλά μια γεύση ο κ. Στεφάνου μας τη δίνει. Στα Στύρα πιθανότατα θα υπάρχει και η επιλογή να κάτσει κάποιος μέσα στο ΙΧ αφού μπορεί να βλέπει έξω. Στο Μαρμάρι όμως; Το ούτως ή άλλως βαρύ ΠΑΝΟΡΑΜΑ πως θα μπορέσει να βγάλει τη σεζόν με περιορισμό στους επιβάτες; Ήδη άλλωστε χρόνια ο κόσμος παραπονιέται για τον ακριβό ναύλο. Θα επιδοτηθούν τα πλοία της γραμμής; Πώς θα αντέξουν;
Έπειτα δεν είναι μόνο οι περιορισμοί αλλά και τα οικονομικά δεδομένα των όποιων επιβατών. Άνθρωποι έχασαν το εισόδημά τους, έμειναν άνεργοι ή πρόκειται να οδηγηθούν στον ΟΑΕΔ στην επερχόμενη οικονομική θύελλα. Μπορούν να ανταπεξέλθουν ή θα προτιμήσουν την κατά πολύ φθηνότερη έλευση μέσω Χαλκίδας;
Το ξημέρωμα της επόμενης ημέρας θα θέσει επιτακτικά και τα ερωτήματα για το πως θα πορευθεί η ακτοπλοΐα στη Νότια Εύβοια η οποία έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.