Σχετική εγκύκλιο έστειλε στις εκπαιδευτικές μονάδες της χώρας η
υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη με αναλυτικές οδηγίες όσον αφορά τη
λειτουργία των σχολείων.
Προσέλευση
Περιορίζεται
ο συνωστισμός κατά την προσέλευση -αποχώρηση στη σχολική μονάδα
φροντίζοντας να τηρούνται αποστάσεις μεταξύτωνμαθητών. Δεν
πραγματοποιείται η συγκέντρωση μαθητών στον προαύλιο χώρο πριν την
έναρξη του ωρολογίου προγράμματος και η καθιερωμένη διαδικασία
πραγματοποιείται εντός των αιθουσών.
Διαρρύθμιση των αιθουσών
Σύμφωνα
με τις οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Δημόσιας Υγείας έναντι του
κορωνοϊού COVID-19ένα από τα βασικά μέτρα που πρέπει να εφαρμοστούν πριν
την επανέναρξη λειτουργίας των σχολείων είναι ηδιαρρύθμιση των
αιθουσών.
Ειδικότερα:
Οι σχολικές
αίθουσες πρέπει να διαμορφωθούν έτσι ώστε να μεγιστοποιείται η απόσταση
μεταξύ των μαθητών στο πλαίσιο του εφικτού, δηλαδή ένας μαθητής ανά
θρανίο. Μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός μαθητών ανά σχολική αίθουσα
ορίζεται στους (15).Τάξεις ή τμήματα τάξεων με περισσότερους των (15)
μαθητών, χωρίζονται σε υποτμήματα ίσης δυναμικής και εφαρμόζουν εκ
περιτροπής διδασκαλία, κατά τα οριζόμενα στην
υπ’αριθμ.5188/ΓΔ4/06-05-2020 ΚΥΑ. Εφόσον σε κάποια σχολική μονάδα
πλεονάζουν κατάλληλες, ιδίως για την τήρηση αποστάσεων μεταξύ των
μαθητών, σχολικές αίθουσες η διδασκαλία σε υποτμήματα που προκύπτουν
μετά την ως άνω κατανομή , μπορεί να είναι και καθημερινή. Προς τον
σκοπό αυτό, εξετάζεται η δυνατότητα αναπροσαρμογής των ωρολογίων
προγραμμάτων ανά υποτμήμα ώστε το ήδη υφιστάμενο εκπαιδευτικό προσωπικό
να αξιοποιείται με το βέλτιστο δυνατό τρόπο ανά υποτμήμα και διδακτική
ώρα. Η απόσταση μεταξύ των μαθητών πρέπει να είναι ίση με 1,5
μέτρoμήκος.Εάν κάποια σχολική αίθουσα δεν επαρκεί για την τήρηση
αυτής της απόστασης, τότε το τμήμα, ανεξαρτήτως αριθμού μαθητών,
χωρίζεται σε υποτμήματα κατά τα παραπάνω.Προτείνεται τα θρανία να έχουν
κοινό προσανατολισμό, ώστε να μειώνεται κατά το μέγιστο δυνατό ηέκθεση
των μαθητών σε σταγονίδια από βήχα ή φτέρνισμα, ιδιαίτερα σε αίθουσεςμε
περιορισμένο χώρο (βλ. σχήμα που ακολουθεί).
Προτεινόμενα Ωράρια Διαλειμμάτων
Προκειμένου
να περιοριστεί η αλληλεπίδραση μεταξύτων τμημάτων/υποτμημάτων είναι
σημαντικό να υιοθετηθούν πρακτικές συστηματικού διαχωρισμού των μαθητών
και κατά τα διαλείμματα. Προτείνεται η υιοθέτηση του ακόλουθου ωραρίου
διαλειμμάτων για κάθε υποτμήμα εκάστου τμήματος.
Το
ωράριο διαμορφώνεται κατά τον ίδιο τρόποκαι στηνπερίπτωση που στη
σχολική μονάδα λειτουργούν περισσότερα τμήματα/υποτμήματα.Με ανάλογο
τρόπο διαμορφώνεται το ωράριοτων Εσπερινών Σχολείων.Λόγω των ιδιαίτερων
συνθηκών το πρόγραμμα εφημεριών αναπροσαρμόζεται κατά το βέλτιστο
δυνατό τρόπο ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός των μαθητών κατά τη
διάρκεια των διαλειμμάτων και να διασφαλίζεται η τήρηση των
απαιτούμενων αποστάσεων των μαθητών σε κάθε χώρο του σχολείου. Θα
πρέπει, επίσης, να ληφθεί μέριμνα ώστε κατά την είσοδο και έξοδο των
μαθητών στο σχολείο, καθώς και στην αίθουσα διδασκαλίας, να τηρούνται οι
απαιτούμενες αποστάσεις.
Τι θα πρέπει να προσέξουνμαθητές και εκπαιδευτικοί στα διαλείμματα
Σταδιακή και με σειρά έξοδος των μαθητών στο προαύλιο
Διαφορετικοί χώροι για τους μαθητές κάθε τμήματος/ υποτμήματοςστο προαύλιο
Φυσικός αερισμός των αιθουσών στο διάλειμμα
Απαγόρευση παιχνιδιών με μπάλα (π.χ. μπάσκετ, ποδόσφαιρο, βόλεϊ)
Συνεδριάσεις Συλλόγου Διδασκόντων
Οι
Διευθυντές των σχολικών μονάδων έχουν τη δυνατότητα να καλούν
τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων σε συνεδρίαση σε χώρο που πληροί τις
προϋποθέσεις της προβλεπόμενης απόστασης μεταξύ των εκπαιδευτικών,
ακόμη και αν αυτό απαιτεί τη μετακίνηση της Συνεδρίασης του Συλλόγου σε
άλλο χώρο από εκείνοπου συνήθως χρησιμοποιείται για τον σκοπό αυτό.
Ωρολόγιο Πρόγραμμα
Οι
Διευθυντές των σχολικών μονάδων σε συνεργασία με το Σύλλογο
Διδασκόντων προβαίνουν σε αναδιαμόρφωσητουωρολογίουπρογράμματοςόπου
απαιτείται για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Ειδικότερα
για τους καθηγητές Γυμνασίου, η καθημερινή παρουσία στο σχολείο
δύναται, έως την επανέναρξη των Γυμνασίων, να ορίζεται από τον Διευθυντή
σύμφωνα με τις διοικητικές ανάγκες σε κάθε περίσταση.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.