Του Στρατή Μαζίδη
Η φράση είναι κλισέ αλλά.... εμείς τα λέγαμε και μάλιστα πολύ νωρίς ότι η γραμμή όπως λειτουργεί αν ποτέ το "ευνοήσουν" οι συνθήκες θα αποκτήσει υπαρξιακά διλήμματα.
Καταρχήν είναι προφανές ότι τα τελευταία 2 χρόνια η γραμμή εξυπηρετείται μόνο από ένα πλοίο, το Εύβοια Σταρ. Το Πανόραμα κάνει απλά κάποια δρομολόγια το Πάσχα και μερικούς μήνες το καλοκαίρι όπου και πάλι δε σηκώνει ανάλογο βάρος με εκείνο του Εύβοια Σταρ και σε επίπεδο σχεδιασμού αλλά και πράξης αφού όπως βλέπουμε προκύπτουν βλάβες, όπως είναι φυσικό για ένα πλοίο που δεν κινείται, οι οποίες το βγάζουν για κάποιο διάστημα εκτός λειτουργίας. Και είναι απορίας άξιο γιατί η πλοιοκτησία δε χτύπησε το επιδοτούμενο δρομολόγιο από τη Ραφήνα για Κάρυστο και Κυκλάδες τρεις φορές την εβδομάδα για τους θερινούς μήνες. Το Πανόραμα που κάποτε ταξίδευε οκτώ ώρες την ημέρα στο Τομπάγκο και Τρινιντάντ "πνίγεται" αποκλειστικά στο Μαρμάρι.
Είναι εμφανές το λάθος που έκαναν οι πολίτες όταν πριν από 20 χρόνια δεν στήριξαν τη γραμμή της απευθείας σύνδεσης με τη Ραφήνα που εκτελούσε το Εύβοια Σταρ διότι το πέρασμα του χρόνου έδειξε ότι τα κριτήρια με τα οποία προτιμούσαν να πηγαίνουν στο Μαρμάρι άλλαξαν. Και το δρομολόγιο ξεπερνάει πλέον τη μία ώρα και ενδεχομένως να τεθεί το ερώτημα αύξηση του ναύλου λόγω των καυσίμων η αύξηση του χρόνου του ταξιδιού ώστε να γίνει οικονομία στα πετρέλαια, και βέβαια υπάρχει και μία τοπική συγκοινωνία η οποία δε λειτουργεί όλη την ώρα και πολλές φορές κάποιος που δεν ξέρει αναγκάζεται να πληρώσει τα ίδια και περισσότερα για να έρθει με ταξί στην Κάρυστο.
Εν τω μεταξύ ήδη η γραμμή των Νέων Στύρων πέρυσι ακρίβυνε αισθητά κι αν δεν ήταν ακριβό το ατομικό εισιτήριο στο Μαρμάρι, τότε η γραμμή δε θα ήταν ανταγωνιστική.
Το θέμα είναι τι γίνεται από δω και στο εξής.
Είναι πάρα πολύ απλό. Ο κόσμος δεν έχει χρήματα να πληρώσει. Τα πλοία από την άλλη δε βγαίνουν. Και επειδή κόσμο δε γίνεται να αλλάξουμε και να φέρουμε στην περιοχή να κατοικήσουν Ωνάσηδες, ίσως θα έπρεπε να εξεταστεί το ενδεχόμενο να αλλάξουν τα πλοία που εξυπηρετούν τη γραμμή σκεπτόμενοι ότι αλλού τύπου και φιλοσοφίας καράβια, μικρότερα ενδεχομένως, εξυπηρέτησαν και την Κάρυστο και το Μαρμάρι για δεκαετίες.
Επίσης πρέπει να τρέξουν οι διαδικασίες για τον εξωτερικό ντόκο στον λιμενοβραχίονα που θα επιτρέψει και στα κυκλαδίτικα να προσεγγίζουν στην Κάρυστο. Θα ανοίξει για αυτές τις εταιρείες ένας νέος προορισμός και δεδομένου ότι θα είναι το πρώτο λιμάνι προσέγγισης το πρωί και το τελευταίο το απόγευμα κατά την επιστροφή στη Ραφήνα, και καθώς η Κάρυστος δεν θα ήταν ο βασικός προορισμός θα μπορούσε να είχε και ένα ανταγωνιστικό ναύλο και να λύσει τα χέρια αρκετών κατοίκων που για δικούς τους λόγους εξυπηρετούνται καλύτερα με την απευθείας σύνδεση. Αυτά ίσως μπορεί να μην αρέσουν σε κάποιους στα λεγόμενα "βόρεια προάστια" αλλά αυτό δε σημαίνει ότι μία ολόκληρη πόλη πρωταγωνίστρια κάποτε της ακτοπλοΐας θα πρέπει να συνεχίσει να παραμένει ο φτωχός συγγενής γιατί κάποιοι έκαναν τις δικές τους επιχειρηματικές κινήσεις.
Όσον αφορά τη Χαλκίδα και όσους υποστηρίζουν στον αντίποδα ότι υπάρχει η σύνδεση δια ξηράς με την Αττική αυτό θα μπορούσε να σταθεί πράγματι ως αντεπιχείρημα εάν το οδικό δίκτυο από τη Χαλκίδα μέχρι την Κάρυστο ήτανε όπως από την Αθήνα μέχρι τη Χαλκίδα γιατί γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά ότι σε πολύ μεγάλο μέρος της διαδρομής δεν υπάρχει δυνατότητα ενός γρήγορου κι ασφαλούς ταξιδιού.
Σε κάθε περίπτωση τα πράγματα είναι πασιφανές ότι δεν μπορούν να συνεχίσουν σε αυτή την κατάσταση για πολύ καιρό ακόμα. Ούτε να βγαίνουν τα δρομολόγια κάθε δέκα μέρες. Η περιοχή μας έχει σηκώσει πολύ μεγάλο φορτίο στις πλάτες της με τα αιολικά πάρκα ενώ ετοιμάζονται να της φορτώσουν ακόμη μεγαλύτερο, αν μη τι άλλο τουλάχιστον οι κάτοικοι δικαιούνται μία αξιοπρεπή μεταφορική δυνατότητα.
Αν δεν αλλάξουμε πορεία, σύντομα θα ερχόμαστε κολυμπώντας στην Κάρυστο
Η δημοσίευση των δρομολογίων της γραμμής Ραφήνας - Μαρμαρίου για το διάστημα μέχρι τα μέσα Απριλίου και κυρίως ο μειωμένος αριθμός τους έχει γίνει αιτία συζητήσεων και διαμαρτυριών από τους πολίτες οι οποίοι βλέπουν την υποβάθμιση των μεταφορικών και συγκοινωνιακών υπηρεσιών της νότιας Εύβοιας.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.