Του Στρατή Μαζίδη
Σε κάθε περίπτωση τότε κρατήσαμε το θετικό, ότι δηλαδή, ακόμη κι αν δεν υπήρξε καμία επίσημη ενημέρωση, όπως θα έπρεπε να συμβαίνει για κάθε συνάντηση που λαμβάνει χώρα με θεσμικό χαρακτήρα κι όταν μάλιστα έχει διεκδικητικό χαρακτήρα, πετύχαμε να βγάλουμε πως το ζήτημα της προβλήτας είχε τεθεί.
Ωστόσο η πρόσφατη συνεδρίαση του Περιφερειακού συμβουλίου στην Κάρυστο ήρθε να ανατρέψει τα δεδομένα. Δυστυχώς, ως συνήθως, δεν υπήρξε ως τώρα καμία ενημέρωση για την τοποθέτηση του Δημάρχου και τις διεκδικήσεις, ει μη μόνο μια ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό η οποία αναφέρεται σε θέματα των ΑΠΕ και ιδιοκτησίας γης.
Εντούτοις διαβάσαμε σε αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα, οι οποίες δεν έχουν διαψευστεί, και δυστυχώς μας επιβεβαίωσαν άνθρωποι που βρέθηκαν στη συνεδρίαση ότι ο Δήμαρχος Καρύστου ανακίνησε το ζήτημα δημιουργίας λιμανιού στην...Παξιμάδα. Ναι εκεί με τους τυφώνες και τις ταχύτητες ανέμου των 140χλμ την ώρα.
Στον αντίποδα, το μέλος του Τοπικού Συμβουλίου Καρύστου, πρόεδρος των Επαγγελματιοβιοτεχνών και μέλος του Δ.Σ. του ΟΛΝΕ, κ. Σπύρου μίλησε για την ανάγκη άμεσης δημιουργίας προβλήτας στο Αρχιπέλαγος και έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου όσον αφορά το ενδοκυκλαδικό στην περίπτωση που η γραμμή εξυπηρετηθεί στο μέλλον από συμβατικό πλοίο άνω των 100 μέτρων.
Η αναφορά της δημιουργίας προβλήτας στο Αρχιπέλαγος έρχεται να επιβεβαιώσει όσα γράψαμε στις 26 Μαΐου 2022 για τις μεγάλες αλλαγές που έρχονται τα επόμενα χρόνια στο ακτοπλοϊκό σκηνικό της Ραφήνας και της Εύβοιας με βάση το νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής. Τότε σημειώναμε πως υπάρχουν αρκετές προτάσεις για την πιθανή θέση της νέας προβλήτας, ωστόσο μια εξ αυτών ξεχωρίζει διότι έχει το λιγότερο κόστος, την πιο μικρή όχληση, το λιγότερο χρόνο αποπεράτωσης και παράλληλα είναι μέσα στην Κάρυστο.
Στην ουσία πρόκειται για μια επέκταση περίπου 35-40 μέτρων της υφιστάμενης 15μετρης προβλήτας όπου πλέον ανεμπόδιστα θα μπορεί το οποιοδήποτε πλοίο να ελλιμενιστεί στην Κάρυστο.
Λιμάνι στην Παξιμάδα
Το λιμάνι στην Παξιμάδα εκτός των καιρικών συνθηκών, έχει ορισμένα αρνητικά βασικά χαρακτηριστικά:
Πρώτον, είναι ότι ακριβώς θα βρίσκεται στην Παξιμάδα Καρύστου και όχι στην Κάρυστο. Οι επιβάτες των πλοίων με προορισμό τις Κυκλάδες ή τη Ραφήνα δε θα βλέπουν την Κάρυστο με το κάστρο της, τα μαγαζιά της, το λιμενοβραχίονα, το πράσινό της και όλα όσα τη χαρακτηρίζουν αλλά απλά...βράχια και ξεραΐλα.
Πότε έχει περισσότερες πιθανότητες μια οικογένεια που ταξιδεύει πχ για Πάρο να έρθει στην Κάρυστο βλέποντας πέτρες ή χαζεύοντας τη μαγευτική προκυμαία της το απόγευμα γυρνώντας στη Ραφήνα;
Δεύτερον, κάποιος που θέλει να έρθει απευθείας στην Κάρυστο, θα επιλέξει να το κάνει μέσω Παξιμάδας μόνο αν ο ναύλος είναι ανταγωνιστικός, διότι από θέμα χρόνου είναι περίπου το ίδιο με το Μαρμάρι και μάλιστα με χειρότερο δρόμο.
Τρίτον, οι εκεί συνεταιρισμοί που διάλεξαν αυτόν τον τόπο για την ησυχία τους, είναι πολύ πιθανό να κινηθούν για να το σταματήσουν.
Οι ακτοπλόοι
Λέγεται ότι η Παξιμάδα βολεύει τους ακτοπλόους. Βολικό θα ήταν επίσης όπως περνά το πλοίο να πηδάμε στη θάλασσα βγαίνοντας στην ακτή κολυμπώντας.
Το ζητούμενο
Το ζητούμενο δεν είναι να κάνουμε έναν ντόκο κάπου στο πουθενά γιατί μας λυπούνται, αλλά εκεί που θα φαίνονται έστω ορισμένα από τα ασυναγώνιστα πλεονεκτήματα της Καρύστου, στην οποία σε λίγα χρόνια όλοι θα θέλουν να προσεγγίζουν από μόνοι τους.
Ας μην ξεχνάμε ότι διαχρονικά πολλοί από αυτούς που έρχονται στην Κάρυστο, ξανάρχονται και αρκετοί στο τέλος ρίχνουν μόνιμη άγκυρα με ό,τι θετικό συνεπάγεται αυτό για την τοπική οικονομία.
Μην ξεχνάμε το εμπόριο
Μια σημαντική επίσης παράμετρος με τη δημιουργία άμεσα προβλήτας είναι πως αυτήν την στιγμή απαγορεύεται να προσεγγίσει πλοίο για να φορτώσει πλάκες Καρύστου το καλοκαίρι λόγω της μεγάλης επισκεψιμότητας και ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής.
Όμως το εμπόριο δεν σταματά το καλοκαίρι, ειδικά όταν πραγματοποιούνται μέχρι και εξαγωγές μέσω αυτών των πλοίων, αλλά επί του παρόντος καταγράφεται ζημία λόγω της διακοπής. Συνεπώς είναι άμεση ανάγκη η δημιουργίας προβλήτας, κάτι το οποίο τόνισε κατά τη συνεδρία και ο πρόεδρος του συλλόγου λατόμων, κ. Κρισίλιας, σε μια εποχή κατά την οποία μετά από μια δεκαετία κρίσης, ο κλάδος άρχισε πάλι να ανεβαίνει.
* * *
Ύστερα από όλα αυτά, τίθεται ακόμη θέμα συζήτησης για το αν η προβλήτα πρέπει να γίνει σε κάποιο από τα προτεινόμενα σημεία στο λιμάνι ή στη μέση του πουθενά;
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.