Η επιστολή με ημερομηνία 8-2-2024 ήρθε ως απάντηση σε προγενέστερη του προέδρου της Δημοτικής Κοινότητας Καρύστου και μέλους του Δ.Σ. του Ο.Λ.Ν.Ε., κ. Ευάγγελου Σπύρου προς το Υ.Ε.Ν. στην οποία παρουσίαζε τα θέματα που έχουν ανακύψει σχετικά με την εξυπηρέτηση της γραμμής μετά την ανάληψή του δρομολογίου από την SAOS και την προσέγγιση στο Μαρμάρι αντί της Καρύστου.
Στην επιστολή της SAOS, η οποία κοινοποιείται σε σειρά υπηρεσιακών παραγόντων και πολιτικών προϊσταμένων, υπάρχουν δύο ενδιαφέροντα σημεία.
Το πρώτο ότι γίνεται λόγος για «έλλειψη της απαιτούμενης επιστημονικής επάρκειας» της βυθομετρικής αποτύπωσης από την Περιφερειακή Ενότητα Ευβοίας επειδή υπογράφεται από πολιτικό μηχανικό κι ενώ η Π.Ε. Ευβοίας έχει εκτελέσει μεγάλο αριθμό λιμενικών έργων και είχε αναλάβει σε συνεργασία με το ΥΕΝ και τον Ο.Λ.Ν.Ε. το έργο εκβάθυνσης του Λιμένα Καρύστου την άνοιξη του 2022.
Το δεύτερο είναι πως η εταιρεία δηλώνει πρόθυμη να επιχειρήσει «ελλιμενισμό του ΣΑΟΝΗΣΟΣ στην Κάρυστο μόνο εφόσον οποιοσδήποτε φορέας πχ Δήμος Καρύστου ή Π.Ε. Ευβοίας μας υποδείξει συγκεκριμένες θέσεις προσέγγισης και ελλιμενισμού (με κύκλο περιστροφής εντός του λιμένα Καρύστου) αναλαμβάνοντας παράλληλα την πλήρη κάθε είδους ευθύνη για την περίπτωση προκλήσεως οποιασδήποτε ζημιάς και βλάβης σε επιβάτες και το πλοίο εξαιτίας εξαιτίας των ανεπαρκών βυθισμάτων της λιμενολεκάνης Καρύστου».
Κι εδώ προκύπτουν ορισμένα ερωτήματα:
- Πριν λίγες ημέρες δημοσιεύσαμε [σύνδεσμος δημοσίευσης] χάρτες με τα βυθίσματα στην είσοδο του λιμανιού (μετά την άρση της προσάμμωσης) που εστάλησαν από την Περιφέρεια στον Ο.Λ.Ν.Ε. κατόπιν σχετικού αιτήματος καθώς και τα βυθίσματα της λιμενολεκάνης που είχαν ζητηθεί από τον ΟΝΕ ώστε να εκπονηθεί η μελέτη της άρσης της προσάμμωσης. Είναι ανεπαρκή;
- Πως το Μάρτιο του 2021 [σύνδεσμος δημοσίευσης] το ίδιο πλοίο σχεδίαζε να έρθει στην Κάρυστο και μάλιστα πριν την άρση της προσάμμωσης με τον τότε πλοίαρχό του να επισκέπτεται το λιμάνι ζητώντας ορισμένες πρακτικές εξυπηρετήσεις αλλά μετά την άρση της προσάμμωσης τα βυθίσματα να χαρακτηρίζονται ανεπαρκή;
- Τον Απρίλιο του 2021 η εταιρεία ανακοίνωσε περιόδους δωρεάν εξυπηρέτησης των κατοίκων όπου στους λιμένες προσέγγισης αναφέρεται ρητά και αποκλειστικά όσον αφορά την Εύβοια, η Κάρυστος. Την είδηση εκτός από το ikarystos.gr είχε δημοσιεύσει πλήθος ιστοσελίδων, αρκετές εκ των οποίων αρκετά γνωστές:
Και ερχόμαστε στη βόμβα στα θεμέλια της ελληνικής ακτοπλοΐας που είναι να αναλάβει δημόσιος φορέας την πλήρη ευθύνη για οποιαδήποτε ζημιά ή βλάβη σε επιβάτες και πλοίο, το οποίο είναι πρωτοφανές και έχει ενδιαφέρον να αναζητηθεί αν έχει διατυπωθεί παρόμοιο αίτημα στην ιστορία της ακτοπλοΐας, μολονότι προφανώς για τη λειτουργία των λιμένων υπεύθυνο είναι το Υ.Ε.Ν. με τα λιμενικά ταμεία...
Δεδομένου ότι μεγάλος αριθμός των λιμανιών στα Κυκλαδονήσια με δυσκολία μπορούν να χαρακτηριστούν ως τέτοια, αντιλαμβάνεται κανείς ότι αύριο το πρωί είναι στη διακριτική ευχέρεια και των υπόλοιπων ακτοπλοϊκών εταιρειών, των οποίων ενίοτε τα πλοία βλέπουμε να δίνουν μάχη για να προσεγγίσουν σε κάποιο από αυτά τα λιμάνια, όπως πχ πρόσφατα το ίδιο το ΣΑΟΝΗΣΟΣ στην Ανάφη [δείτε το σχετικό βίντεο εδώ] να ζητήσουν από τις κατά τόπους αρχές και κρατικούς αρμόδιους φορείς εν γένει να αναλάβουν αντίστοιχες ευθύνες.
Το
αίτημα της SAOS δύναται να ανοίξει τον ασκό του Αιόλου για μια σειρά
από λιμάνια, χωρίς άδεια λειτουργίας τα περισσότερα και τις προβλεπόμενες προδιαγραφές ελλιμενισμού, που είναι εκτεθειμένα σε βοριάδες και νοτιάδες και σε μια
εποχή κατά την οποία η ακτοπλοΐα έχει ιδιαίτερες προκλήσεις να
αντιμετωπίσει.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.