Το κείμενο της Επιτροπή κατατέθηκε στα τέλη Ιανουαρίου στο Δήμο Καρύστου και ενεκρίθη με τη μορφή ψηφίσματος από το Δημοτικό Συμβούλιο στη συνεδρίαση της 21ης Φεβρουαρίου 2024 κατά τη συζήτηση του δεύτερου θέματος "Συζήτηση σχετικά με την πρόταση φορέων της περιοχής για την σύνδεση της Καρύστου με την Ραφήνα και τις Κυκλάδες", ωστόσο μέχρι σήμερα δεν έχει αναρτηθεί ακόμη στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ όπως προβλέπεται, σε αντίθεση με άλλο ψήφισμα που ενεκρίθη την ίδια ημέρα.
Υπάρχει κάποιος λόγος που εκκρεμεί η ανάρτηση του ψηφίσματος - κειμένου της Επιτροπής Φορέων;
Μπορεί να υπάρχουν κάποιοι στη Δημοτική Αρχή που δεν επιθυμούν τη σύνδεση Καρύστου - Κυκλάδων;
- - - - -
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΦΟΡΕΩΝ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΑΡΥΣΤΟΥ
Κάρυστος 24/1/2024
ΘΕΜΑ: ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ - ΕΥΒΟΙΑΣ - ΚΑΡΥΣΤΟΥ ΜΕ ΡΑΦΗΝΑ - ΚΥΚΛΑΔΕΣ
Η Νότια Εύβοια βρίσκεται στο κέντρο της Ελλάδας και του Αιγαίου, σε απόσταση λίγων ναυτικών μιλίων από την Αττική προς τα δυτικά και τις Κυκλάδες στα νότια. Το λιμάνι της Καρύστου από το 1920 είχε τακτικά δρομολόγια με τη Ραφήνα & τις Κυκλάδες αποτελώντας τη θαλάσσια γέφυρα των νησιών με την Αθήνα. Το 1990, από το λιμάνι της Καρύστου, ξεκίνησε η ILIO LINES, που σήμερα ως SEA JETS, αποτελεί την μεγαλύτερη εταιρεία ταχυπλόων.
Η σύνδεση της Κύμης με τη Σκύρο, του Μαντουδίου με τις Σποράδες και πρόσφατα της Καρύστου με τις Κυκλάδες, έδειξαν την αυξανόμενη δυναμική στις γραμμές αυτές.
Η ιδιαίτερα εύστοχη σύνδεση της Καρύστου με τις Κυκλάδες και η απρόσκοπτη συνέχιση της, αποτελεί θεμελιώδη πόλο της τουριστικής & εμπορικής ανάπτυξης Εύβοιας & Κυκλάδων.
Η δρομολόγηση του ΕΓ-ΟΓ “ΣΑΟΝΗΣΟΣ” τις τελευταίες ημέρες, μας επεφύλαξε τη δυσάρεστη έκπληξη της προσέγγισης του πλοίου στο λιμάνι του Μαρμαρίου. Το γεγονός αυτό αυξάνει το ταξίδι κατά περίπου 80 λεπτά, γεγονός που κάνει τη γραμμή λιγότερο ελκυστική και μειώνει πολύ το χρόνο παραμονής σε Άνδρο, Τήνο, Σύρο.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι ο κάτοικος της Καρύστου & της Άνδρου που φτάνει στην Σύρο τα μεσάνυχτα της Πέμπτης, αναχωρεί από την Σύρο στις 0700 το πρωί της Παρασκευής.
Θεωρούμε επιβεβλημένη:
- τη συνέχιση της άγονης γραμμής με προσέγγιση στο λιμάνι της Καρύστου,
- άμεση επίσημη βυθομέτρηση του λιμένα Καρύστου από αρμόδιο φορέα και ενημέρωση των αντίστοιχων ναυτικών χαρτών ώστε να πάψει η ομηρία της Καρύστου λόγω των πεπαλαιωμένων στοιχείων στους υφιστάμενους χάρτες.
- την επέκταση των συνδέσεων με νέα γραμμή που θα συνδέει την Κάρυστο με το λιμάνι της Ραφήνας & τις Κυκλάδες, τουλάχιστον κατά την θερινή σεζόν.
Βασικά πλεονεκτήματα της σύνδεσης Εύβοιας-Κυκλάδων είναι:
- η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού της Εύβοιας και γενικότερα της Κεντρικής Ελλάδας & αντίστροφα.
- η σύνδεση των Κυκλάδων, μέσω της Εύβοιας (Κύμη-Μαντούδι), με τις Σποράδες & αντίστροφα.
- η μεγιστοποίηση του τουριστικού ρεύματος με την ανάπτυξη νέων τουριστικών προϊόντων όπως το island hopping, συνδυασμένα πακέτα θρησκευτικού τουρισμού (Τήνος, Όσιος Ιωάννης ο Ρώσος, κ.ά), μονοήμερες αποδράσεις των επισκεπτών της Εύβοιας σε κοντινά νησιά & αντίστροφα.
-η αποσυμφόρηση του λιμανιού της Ραφήνας, που έχει οδηγηθεί σε απόλυτο κορεσμό, με αδυναμία των υποδομών της να εξυπηρετήσει την διογκούμενη κίνηση.
Η δημιουργία ενός δυναμικού δικτύου στην καρδιά της Ελλάδας, δημιουργεί απεριόριστες δυνατότητες σύνθετης μετακίνησης Ελλήνων & ξένων επιβατών αλλά και εμπορευμάτων, από τις Σποράδες μέχρι την Κρήτη.
Παράλληλα γίνεται αποσυμφόρηση των κεντρικών λιμανιών & οδικών αξόνων της χώρας και αναδεικνύονται νέα τουριστικά προϊόντα.
Θεωρούμε τη συμβολή της Πολιτείας, στην προσπάθεια μας αυτή επιβεβλημένη.
Ζητούμε άμεσα ραντεβού στο ΥΕΝ, αντιπροσωπείας της δημοτικής αρχής και των φορέων της πόλης μας, με τον κύριο Υπουργό Ναυτιλίας ώστε να θέσουμε με λεπτομέρεια τα ανωτέρω προβλήματα αλλά και να μεταφέρουμε τις διαμαρτυρίες όλης της πόλης.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.