Το CALDERA VISTA στην Κάρυστο το καλοκαίρι του 2023 |
Του Στρατή Μαζίδη
Για πάρα πολλά χρόνια η Εύβοια συνδεόταν με τις Κυκλάδες μέσω Καρύστου. Το ΕΛΕΝΑ Π ήταν το τελευταίο πλοίο που εξυπηρέτησε το δρομολόγιο Ραφήνα - Κάρυστος - Ανδρος - Τήνος έως τις αρχές της δεκαετίας του 1970. Στη συνέχεια ακολούθησε για λίγο στις αρχές της δεκαετίας του 1980 το ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ του Αυγουστή Πολέμη των γραμμών ΗΠΕΙΡΟΣ. Αργότερα κατά τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 1990 ήρθαν τα δελφίνια της ILIO LINES του Μάριου Ηλιόπουλου να επανασυνδέσουν την Εύβοια μέσω Καρύστου με τις Κυκλάδες.
Έκτοτε η σύνδεση διακόπηκε ενώ μετά από μερικά χρόνια η Κάρυστος τέθηκε εντελώς εκτός ακτοπλοϊκού χάρτη. Χρειάστηκε να φτάσουμε στην άνοιξη του 2019 όταν το ANDROS JET έκανε ένα δοκιμαστικό κατάπλου. Μια χούφτα άνθρωποι, Καρυστινοί, οραματίστηκαν να συνδέσουν ξανά την Εύβοια μέσω Καρύστου με τις Κυκλάδες. Το πίεσαν, το πάλεψαν, επιχειρηματολόγησαν και το πέτυχαν.
Όταν μάλιστα το καλοκαίρι του 2021 το CALDERA VISTA έμεινε έξω από το λιμάνι και δεν μπήκε μέσα, ορισμένοι έκαναν τα αδύνατα - δυνατά πιέζοντας προς όλες τις κατευθύνσεις. Το θετικό ήταν ότι στη SEA JETS υπάρχουν άνθρωποι που ακούνε, πέρα από το δέσιμο του Μάριου Ηλιόπουλου με την Κάρυστο και μερικές ημέρες αργότερα το αδερφό πλοίο του παραπάνω, NAXOS JET κατέπλευσε πανηγυρικά στην Κάρυστο. Έκτοτε και μέχρι τις 31/12/2023 η εταιρεία εξυπηρέτησε το δρομολόγιο με τρία διαφορετικά πλοία, πριν και μετά την άρση της προσάμμωσης, δίχως καμία γκρίνια ενώ οι πλοίαρχοι έδιναν πάντα έναν πανηγυρικό τόνο κατά τον κατάπλου - απόπλου.
Αυτή η γέφυρα που λειτούργησε τρεις φορές, πάτησε τη μια βάση της στην Κάρυστο. Γιατί; Διότι πολύ απλά είναι το πλησιέστερο λιμάνι στις Κυκλάδες που πληρεί ορισμένες προϋποθέσεις. Πχ οδικό δίκτυο από και προς την πόλη, υποδομές, λιμεναρχείο κ.ο.κ.
Επρόκειτο για μια γέφυρα με γεωγραφική και οικονομική λογική. Προχωρώ προς ένα σημείο και περνώ απέναντι.
Σήμερα δεν υπάρχει καμία λογική. Ζητούν ορισμένοι από τον κόσμο αντί να πάρουν το πλοίο από το πλησιέστερο σημείο να κάνουν πισωγύρισμα και να πάνε στο Μαρμάρι. Ακόμη κι ένας ταξιδιώτης που έρχεται οδικώς από τη Χαλκίδα για να κατέβει στο Μαρμάρι από τη διασταύρωση θα χρειαστεί περίπου 15+ λεπτά λόγω των πολλών και αρκετών στροφών και από εκεί τουλάχιστον άλλη μια ώρα για να ταξιδέψει από το Μαρμάρι μέχρι τη μύτη του κόλπου της Καρύστου. Αντίθετα αν συνεχίσει ευθεία θα είναι σε λιγότερο από 15 λεπτά στην Κάρυστο και θα επιβιβαστεί στο πλοίο γλυτώνοντας τουλάχιστον μια ώρα ταξιδιού.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η οικονομία και η γεωγραφία της περιοχής οδήγησαν σε έσοδα και κίνηση την περασμένη τουριστική σεζόν παρά το γεγονός ότι η γραμμή δε διαφημίζεται και τα δρομολόγια δεν ήταν τα καλύτερα δυνατά.
Αυτό που έχουμε σήμερα δεν είναι γέφυρα αλλά ζιγκ-ζαγκ, πίσω [και μάλιστα αρκετά] και μετά μπρος. Oι αρμόδιοι του ΥΕΝ ας δείξουν λίγο ενδιαφέρον. Ο προηγούμενος υπουργός είχε ξεκινήσει μια στρατηγική μετατροπής των επιδοτούμενων δρομολογίων σε εργαλεία ανάπτυξης. Ανάπτυξη πηγαίνοντας προς τα πίσω και γκρεμίζοντας ό,τι πάει να οικοδομηθεί, δεν υπάρχει.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.