«Το ζήτημά μας είναι να έχει ακτοπλοϊκή σύνδεση η Κάρυστος με Κυκλάδες»

Με μία αναλυτική επιστολή 29 σελίδων προς τη SAOS FERRIES η οποία κοινοποιήθηκε σε σειρά αρμοδίων φορέων και αρχών απήντησε πρόσφατα ο πρόεδρος της Δημοτικής Ενότητας Καρύστου, Ευάγγελος Σπύρου με τη συνδρομή ως τεχνικού συμβούλου, του γνωστού καπετάνιου της ακτοπλοΐας, Ισίδωρου Μαμίδη στην επιστολή της εταιρείας.

Το ikarystos.gr παρουσιάζει τα βασικότερα σημεία της.

Στην επιστολή του ο. Σπύρου ξεκινά με ένα ιστορικό της γραμμής:

Η επέκταση της ενδοκυκλαδικής  γραμμής προς Κάρυστο ζητήθηκε από την Δημοτική αρχή και τους φορείς τους πόλεις, από το 2018, ώστε να μπορέσει η Πόλη της Καρύστου να συνδεθεί στις Κυκλάδες  λόγω  Γεωγραφικής  Εγγύτητας (17 ΝΜ από το Γαύριο της Άνδρου).  Υπάρχει αντίστοιχο επίσημο υλικό το οποίο επισυνάπτεται. Το 2020-2021 έγινε η δημοπράτηση μειοδοτικού διαγωνισμού από το υπουργείο και η εταιρεία σας ήταν ο αρχικός μειοδότης. Δεν μπαίνω σε λεπτομέρειες γιατί τελικά απορριφθήκατε τότε, διότι δεν μας αφορά, αλλά στο ενδιάμεσο εκείνη την περίοδο δηλώσατε, ότι δεν αντιμετωπίζει  κάποιο πρόβλημα το  πλοίο SAONISOS ώστε να προσεγγίσει στην Κάρυστο. 

Ενώ προσθέτει πως η επιλογή του Μαρμαρίου προστέθηκε μετά στην προκήρυξη μόνο για την περίοδο έως ότου ολοκληρωνόντουσαν οι προγραμματισμένες εργασίες εκβάθυνσης στην είσοδο του λιμένα Καρύστου επισυνάπτοντας την πρώτη προκήρυξη της επιδοτούμενης γραμμής όπου αναφέρεται μόνο η Κάρυστος, καθώς και τα πειστήρια του αγώνα που δόθηκε τότε από την τοπική κοινωνία.

Στην επιστολή σημειώνεται πως μέχρι τις 31/12/23 το CALDERA VISTA προσέγγιζε κανονικά στο λιμάνι της Καρύστου και στη συνέχεια συμπληρώνει τα εξής:

Επίσης,  το λιμάνι της Καρύστου πριν μερικά χρόνια φιλοξένησε το Evia Star (λίγο μεγαλύτερο από το Saonisos,  διαστάσεων 87mμήκος Χ 15 mX3,6m βύθισμα) για κάποιες ώρες (μετά την επέκταση λιμένα) και ανά κάποιους  μήνες ελλιμενίζεται το φορτηγό ‘Μιχάλης’ το οποίο φορτώνει πλάκες  Καρύστου (βύθισμα από 3,50 έως 4,20 μ με φορτίο). Παράλληλα το 2019 το Paros Jet προσέγγισε δοκιμαστικά με επιτυχία τον λιμένα Καρύστου.

Ακολούθως η επιστολή προχωρά στην αποσαφήνιση ορισμένων παρανοήσεων για τις οποίες ο κ. Σπύρου θεωρεί πως αποτελούν προϊόν κακής πληροφόρησης. Ξεκαθαρίζει πως δεν υπάρχει καμία τοπική έριδα, απαντώντας σε σχετικό σχόλιο της επιστολής της εταιρείας προσθέτοντας μεταξύ άλλων τα εξής:

Αποδεικνύεται από τα πειστήρια τα οποία σας επισυνάπτουμε, με τις υπογραφές των κατοίκων της Καρύστου των τελευταίων ημερών, οι οποίοι πολλοί από αυτούς εκπροσωπούν ολόκληρες οικογένειες. Όλοι ζητούν την σύνδεση της Καρύστου με τις Κυκλάδες και όλοι έχουν απαίτηση πλέον από την πολιτεία να πράξει τα δέοντα ώστε αυτό να εδραιωθεί.

Το ζήτημα μας είναι μόνο ένα, να έχει ακτοπλοϊκή σύνδεση η Κάρυστος με Κυκλάδες λόγω  γεωγραφικής θέσης, διότι και η προηγούμενη χρονιά έδειξε πολύ καλά δείγματα. Η τοπική κοινωνία απαιτεί την σύνδεση της Καρύστου με Κυκλάδες.  Από το Μαρμάρι  η κίνηση θα καταβαραθρωθεί  λόγω  των 3 ωρών επιπλέον ταξίδι, καταδικάζοντας οποιαδήποτε μελλοντική αναπτυξιακή προοπτική, εκτός και αν είναι αυτός ο στόχος κάποιων.

Αντίστοιχα, το Μαρμάρι έχει σύνδεση με Ραφήνα λόγω γεωγραφικής θέσης σε σχέση με την Κάρυστο, καλώς φυσικά και απολύτως λογικά (13 ΝΜ Μαρμάρι – Ραφήνα, 25 ΝΜ Κάρυστος-Ραφήνα)

[...]

Παρόλα αυτά όμως, ως τοπική κοινωνία ζητάμε παγια την διασύνδεση της Καρύστου με Κυκλάδες

[...]

Είμαι δε σίγουρος, ότι  δεν έχει έρθει σε γνώση σας η διαμαρτυρία προς το υπουργείο, όλων των επαγγελματικών φορέων της πόλεως της Καρύστου,  την οποία και σας επισυνάπτω αντίστοιχα, ώστε να λάβετε γνώση. Αυτοί που σας δίνουν πληροφορίες ως σήμερα περί τοπικών ερίδων σας παραπλανούν  και προφανώς κάπου αλλού αποσκοπούν.

[...]

Το 2019 που έγινε προσέγγιση από το ParosJet στον Λιμένα Καρύστου ο Πλοίαρχος είχε μέλη του πληρώματος στην πλώρη, όπου λάμβανε βυθομετρικά ύψη με χρήση της τεχνικής του ‘σκαντάγιου’ και τελικά μπήκε στο λιμάνι, έκανε περιστροφή και έπιασε κάβο στην ίδια θέση που σας έχουμε υποδείξει στο επισυναπτόμενο  πορτολάνο (ParosJet, διαστάσεις 105 m X 18 m X 3,0 m βύθισμα). 

Και κλείνει το πρώτο μέρος της επιστολής γράφοντας:

και εσείς αλλά και εμείς θεωρούμε, ότι επί του πρακτέου, η συμφέρουσα προσέγγιση είναι στο Λιμάνι Καρύστου. Οπότε θα χαρούμε πολύ να δούμε σύντομα το πλοίο σας να ελλιμενίζεται στο λιμάνι της Καρύστου. 

 Η επιστολή συνεχίζει με το θέμα των βυθισμάτων των λιμένων και της μη επικαιροποίησης των χαρτών σε αρκετές περιπτώσεις:

Αναφορικά με το θέμα των ναυτικών Χαρτών, αρκετά λιμάνια της  Ελλάδος δεν έχουν επικαιροποιημένα βυθίσματα εδώ και πολλά χρόνια

[...]

Οπότε είναι ένα γενικό πρόβλημα και όχι ειδικό του λιμένα Καρύστου, διότι με την ίδια λογική κακώς προσεγγίζουν πλοία στο Λιμάνι Μαρμαρίου ή της Ανάφης όπως το απόγευμα της 07/02/2024. Αυτή η προσέγγιση στην Ανάφη έγινε με γνώμονα την ασφάλεια; Φυσικά και όχι, έγινε μόνο με γνώμονα την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και με πολύ μεγάλο ρίσκο για πλοίο και επιβάτες.
https://cyclades24.gr/2024/02/maxi-ploio-anafi/

Παρόλα αυτά κατανοούμε ότι αρκετές αποφάσεις βρίσκονται στην Κρίση των Πλοιάρχων και όχι των εταιριών πλοιοκτησίας ή άλλες συναποφασίζονται από κοινού.

Αντίστοιχα, Στις 8/2/2024 το Πλοίο saonissos προσέγγισε τον εσωτερικό λιμένα Τήνου που έχει παρόμοια βυθίσματα με το λιμάνι Καρύστου, όποτε θεωρητικά εμπεριείχε αντίστοιχο ρίσκο.

Σημαντικό είναι να αναφέρουμε ότι οι τελευταίοι που θα θέλαμε να δημιουργηθεί έστω και υποψία ατυχήματος ή θέμα ασφάλειας του πλοίου είμαστε εμείς οι τοπικοί φορείς, αλλά παράλληλα είμαστε σίγουροι για τις τεχνικές δυνατότητες που έχει στην παρούσα φάση ο λιμένας Καρύστου και τις οποίες έχουν γνώση πλέον, σχεδόν όλοι οι εμπλεκόμενοι.

Ο κ. Σπύρου απαντά στον ισχυρισμό της εταιρείας στην επιστολή της για για «έλλειψη της απαιτούμενης επιστημονικής επάρκειας» της βυθομετρικής αποτύπωσης από την Περιφερειακή Ενότητα Ευβοίας:

Οι τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδος, που υπογράφουν την βυθομέτρηση είναι υπεύθυνες και απόλυτα αξιόπιστες, όπως άλλωστε και οι υπηρεσίες του ΥΕΝ οι οποίες υπέγραψαν για το έργο.Οπότε δεν τίθεται θέμα μη επιστημονικής τεκμηρίωσης. Σας καλούμε να διαβάσετε με προσοχή τα επισυναπτόμενα επίσημα έγγραφα σχετικά με το έργο εκβάθυνσης του λιμένα Καρύστου.

Η ενημέρωση δε των χαρτών είναι υποχρέωση κάθε ευνομούμενου Κράτους και στην Ελλάδα της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του ΠΝ, που έχει κληθεί να ενημερώσει το πλάνο λιμένος

[...]

Παρόλα αυτά, για να αποδείξουμε ότι οι αποτυπώσεις των βυθομετρικών μετρήσεων ισχύουν, έχοντας ευθύνη απέναντι σε όλους τους εμπλεκόμενους, αλλά και να αποκαταστήσουμε την αλήθεια και το κύρος των υπηρεσιών οι οποίες ανέλαβαν το έργο της εκβάθυνσης, θα κοινοποιήσουμε την αλληλογραφία με όλο το υλικό στην οικεία εισαγγελική αρχή ώστε να παρέμβει σχετικά αν κρίνει απαραίτητο, για θέματα ασφαλείας προσέγγισης επιβατικών, τουριστικών, αναψυχής και αλιευτικών σκαφών, καθώς και των επιβαινόντων,  λόγω της μη αποτύπωσης των βυθομετρικών υψών από την πολιτεία εδώ και 40 χρόνια και τους κινδύνους που εμπεριέχει αυτή η παράλειψη. Παράλληλα, με τον τρόπο αυτό, πιστοποιούμε ότι αποδεχόμαστε την ευθύνη  για τα όσα υποστηρίζουμε και διαβεβαιώνουμε στο παρόν έγγραφο,  αλλά και στις προηγούμενες αλληλογραφίες.

Αν και είμαστε σίγουροι ότι αντίστοιχες εγγυήσεις με αυτές που ζητάτε, δεν έχουν ζητηθεί ποτέ με αυτό τον τρόπο πουθενά στην Ελλάδα.

Από όσο μας ενημέρωσε παλαιός Πλοίαρχος των πλοίων σας, όταν τα πλοία σας προσέγγιζαν στο παρελθόν οριακά, με τα βυθίσματά που είχαν, το λιμάνι της Σαμοθράκης, δεν είχαν ζητηθεί αντίστοιχες εγγυήσεις από τους οικείους φορείς.

 Συνήθως η πρακτική είναι ότι κάποιος υπεύθυνος, ορισμένος από την πλοιοκτήτρια  εταιρεία,διενεργεί αυτοψία στο λιμάνι και ενημερώνει για τα ευρήματα με προτάσεις βελτίωσης, αν τυχόν απαιτούνται, πριν τις προσεγγίσεις, διότι είναι σύνηθες στα ελληνικά λιμάνια να μην υπάρχουν ενημερωμένες αποτυπώσεις.

[...]

Αντίστοιχα, η αναφορά για μη επιστημονική βυθομέτρηση από ηχοβολιστικές συσκευές στερείται βάσης, διότι οι βυθομετρήσεις έγιναν τόσο με σόναρ αλιευτικών σκαφών, με τοπογράφους μηχανικούς ορισμένους από Διεύθυνση Τεχνικών έργων της ΠΕ Ευβοίας αλλά και τον ΟΛΝΕ, παράλληλα  με την παραδοσιακή αρχέγονη και απόλυτα αξιόπιστη μέθοδο(σκανταγιάρισμα) νομίζουμε ότι είναι υπερβολική και άνευ τεκμηρίωσης. Πως εμπιστεύεστε λοιπόν ναυτικούς χάρτες 40 χρόνων, όπου οι αποτυπώσεις έχουν γίνει με παραδοσιακούς τρόπους και όχι με χρήση τελευταίας τεχνολογίας;

[...]

Όπως και να έχει το βύθισμα των 4.22 μέτρων είναι ασφαλές για την προσέγγιση του πλοίου με ασφάλεια, σύμφωνα με τα βυθίσματα λιμένος τα οποία έχουν καταγραφεί τα τελευταία 2-3 χρόνια.

Αν μας είχατε αποστείλει τα πιστοποιητικά ασφαλείας του πλοίου, όπως σας παρακαλέσαμε στην τελευταία επιστολή μας, θα μπορούσαμε να είμαστε ακριβείς.

Σημειώνουμε, ότι τα ταχύπλοα της SeaJets, όπως  το calderavista,  ως γνωστόν έχουν  στην πλώρη  T foils, που φθάνουν σε βύθισμα 3.80+ μέτρων.

Για την είσοδο και μανούβρα του πλοίου σας στον λιμένα Καρύστου, η ασφαλής τακτική διάμετρος κύκλου χειρισμών των 130  μέτρων σχήμα 3+4+5 εξασφαλίζει ασφαλή χειρισμό από τα κρηπιδώματα και μάλιστα στα βάθη λιμένος που "αγγίζουν" και υπερβαίνουν τα 6 μέτρα. Επισυνάπτεται χάρτης των επίσημων βυθισμάτων των τελευταίων 3 ετών με αντίστοιχο κύκλο περιστροφής όπου εντός εμπεριέχεται αποτύπωμα πλοίου μήκους 80 m και πλάτους 12,5 m.

[...]

Οπότε, η μή ικανοποίηση του αισθήματος Ασφάλειας του Πλοιάρχου πιθανόν οφείλεται σε μη τεκμηριωμένη γνώση των ευκολιών λιμένος και θα θέλαμε λεπτομερή αναφορά από το ΣΑΔ πλοίου και Εταιρείας  που αναφέρεται σε εκτίμηση των συνθηκών που δεν ικανοποιούν το αίσθημα ασφάλειας του ώστε να προβούμε σε βελτίωση.

Η επιστολή καταλήγει με θετικό πνεύμα και δείχνοντας τη διάθεση των φορέων της Καρύστου να συνδράμουν στην επίλυση του ζητήματος:

Εν κατακλείδι, όλα τα παραπάνω τα μεταφέρουμε ώστε όλοι να έχουν ξεκάθαρη εικόνα για το ιστορικό και για όλες τις παραμέτρους, με καλή θέληση από μέρους μας, ώστε να επιλυθεί το πρόβλημα. Σε καμία περίπτωση  δεν είναι ο στόχος να κατηγορήσουμε την εταιρεία ή οποιονδήποτε άλλον στην παρούσα φάση. Υπάρχει όμως δυσφορία στο λαϊκό αίσθημα στην πόλη της Καρύστου και πρέπει να αποκατασταθεί η αλήθεια. 

[...]

Κλείνοντας, δεσμευόμαστε ότι βρισκόμαστε στην διάθεση σας ώστε να παρέχουμε οποιαδήποτε διευκόλυνση ώστε να γίνει δυνατή η προσέγγιση του πλοίου στην Κάρυστο. Έχουμε παράλληλα την δυνατότητα,  να σας φέρουμε σε επαφή με έμπειρο Πλοίαρχο, ο οποίος έχει εμπειρία στον λιμένα Καρύστου, ώστε να βοηθήσει στην πρώτη προσέγγιση σε μία μορφή πιλότου, υποστηρίζοντας συμβουλευτικά τον Πλοίαρχο σας, αν φυσικά μας ζητηθεί. 

Η παρούσα επιστολή κοινοποιείται σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να λάβουν όλοι γνώση και με αυτό τον τρόπο να ξεκινήσουν όλοι να αντιμετωπίζουν την κοινωνία της Καρύστου με την δέουσα σημασία και προσοχή.

Είμαστε στην διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή απορία.


Μοιράσου στο Google Plus

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.