discoverkimolos.com |
Υπάρχει όμως ακόμη μια πτυχή. Λέγεται ασφάλεια.
Τον Αύγουστο του 1993 ένα μεγάλο, για ό,τι είχαμε συνηθίσει μέχρι τότε πλοίο, πήρε στροφή στον Μπούρο κι άρχισε να κατευθύνεται προς το εσωτερικό του κόλπου της Καρύστου. Ήταν ένα πλοίο που έγραψε τη δική του ιστορία στις ελληνικές θάλασσες, το ΜΥΤΙΛΗΝΗ. Σταμάτησε λίγο έξω από το λιμάνι και ένα αλιευτικό είχε βγει για να παραλάβει έναν ασθενή. Παρά το γεγονός των πολύ καλών καιρικών συνθηκών, η αποβίβαση ενός ασθενούς ρίχνοντας τον καταπέλτη και με την απαίτηση επιδέξιων χειρισμών τόσο από το πλήρωμα του πλοίου όσο και του αλιευτικού, δεν μπορούν ποτέ να μηδενίσουν τον οποίο κίνδυνο να προκύψει κάτι. Πόσο μάλλον αν ο καιρός ήταν βαρύς, ή χειμώνας κτλ.
Ωστόσο αν το ΜΥΤΙΛΗΝΗ μπορούσε να καταπλεύσει στην Κάρυστο με ασφάλεια, τα πράγματα θα ήταν πιο απλά.
Η Εύβοια μπορεί να είναι το δεύτερο μεγαλύτερο νησί της χώρας και έκτο της Μεσογείου, έχει όμως ένα μέχρι σήμερα αναξιοποίητο πλεονέκτημα. Είναι το πλησιέστερο σημείο της ηπειρωτικής Ευρώπης προς τα νησιά του Αιγαίου στο οποίο μπορεί κανείς, αν παραστεί ανάγκη, να προσεγγίσει και οδικώς φτάνοντας μέχρι το ανατολικότερο άκρο της.
Η Κάρυστος βρίσκεται πολύ κοντά σε βασικό πέρασμα ναυσιπλοΐας όπου πολλές φορές λαμβάνουν χώρα διάφορα ναυτικά συμβάντα. Συνεπώς δεν υπάρχει καμία λογική να μη διαθέτει ήδη από χρόνια μια εξωτερική προβλήτα έστω και μόνο για λόγους ασφαλείας.
Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ακόμη ένα επιχείρημα στη διεκδίκηση του έργου, μαζί φυσικά με το ότι η δημιουργία ενός μελλοντικού δρομολογίου με αφετηρία την Κάρυστο προς τα νησιά, θα μπορούσε να ανακουφίσει λιμάνια του λεκανοπεδίου, ακτοπλόους, ναυτικούς κι επιβάτες με την εξοικονόμηση κίνησης, κόστους και χρόνου για όλους.
Η μία εκείνη φορά που θα τύχει το - ο μη γένοιτο - συμβάν είναι που μια σοβαρή υποδομή μπορεί να κάνει τη διαφορά.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.