Του Στρατή Μαζίδη
Πριν προχωρήσουμε, θα βάλουμε έναν πολύ μεγάλο αστερίσκο επιφύλαξης στις παραπάνω πληροφορίες.
> (Παρένθεση...
Καταρχήν εφόσον φύγει πράγματι το ΠΑΝΟΡΑΜΑ, θα έχει προλάβει πρώτα να συνδράμει στη νέα αύξηση των εισιτηρίων διότι στη γραμμή του Μαρμαρίου εξυπηρετούμαστε χρόνια τώρα ως επί το πλείστον από το ΕΥΒΟΙΑ ΣΤΑΡ αλλά με ναύλους ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ.
Θυμάμαι χαρακτηριστικά την άνοιξη του 2022 όταν μετά από συζητήσεις καθιερώθηκε η κατηγορία των ΙΧ < 4 μέτρων και το ατομικό ήταν 9 ευρώ. Ήρθαμε δύο άτομα με ΙΧ από Ραφήνα και πληρώσαμε 36 ευρώ. Δύο χρόνια μετά το ίδιο ποσό δεν επαρκεί ούτε για τον ένα.
Την ίδια ώρα διανύοντας 23 χλμ παραπάνω για Αγία Μαρίνα και άλλα 20 παραπάνω από Νέα Στύρα, έκανα το ταξίδι με 23,50 ευρώ. Η έξτρα κατανάλωση ντίζελ μου στοίχισε περίπου 3,20 ευρώ. Μέχρι τα 39 ευρώ που θα κόστιζε το ταξίδι από το Μαρμάρι, η διαφορά είναι σημαντική.
Εδώ να υπενθυμίσουμε, ότι ΝΑΙ αν βάλουμε κάτω το είδος των πλοίων, τα μίλια της γραμμής, το Ραφήνα - Μαρμάρι συγκριτικά είναι φθηνότερο, τα Νέα Στύρα ακριβότερα ωστόσο ο ταξιδιώτης, αποφασίζει με αυτό που καλείται να πληρώσει. [αναλυτικά διαβάστε εδώ]
> Κλείνει η παρένθεση κι επιστροφή στο σήμερα)
Αν λοιπόν τα όσα κυκλοφόρησαν σήμερα ευσταθούν, το ΠΑΝΟΡΑΜΑ φέρεται να πηγαίνει στη γραμμή Αγίου Κωνσταντίνου - Σποράδων.
Η πρόσβαση στις Σποράδες γίνεται από το Βόλο και το Μαντούδι. Τη γραμμή εξυπηρετούν δύο παλιοί γνώριμοι της Ραφήνας, το πάλαι ποτέ ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΥ [νυν ΣΟΥΠΕΡΣΤΑΡ] και το ΙΟΛΚΟΣ [που το γνωρίσαμε ως ΣΟΥΠΕΡΚΑΤ ΧΑΡΟΥΛΑ του Γούτου]. Το πρώτο ταξιδεύει από Βόλο ενώ το ΙΟΛΚΟΣ και από τα δύο λιμάνια. Εξαιρείται η Σκύρος η οποία εξυπηρετείται από το ΑΧΙΛΛΕΑΣ μέσω Κύμης.
Είναι προφανές ότι από το Πέταλο και πάνω, η περισσότερη κίνηση κατευθύνεται στο Βόλο.
Η Αττική έχει δύο επιλογές. Είτε μέσω Μαντουδίου είτε Αγίου Κωνσταντίνου. Από το Σχηματάρι που είναι η διασταύρωση για Χαλκίδα, είτε θα ταξιδέψει κανείς σύμφωνα με το apostaseis.gr 1 ώρα και 35 λεπτά για το Μαντούδι, είτε 1 ώρα και 10 λεπτά για τον Αγιο Κωνσταντίνο. Ωστόσο από το Μαντούδι είναι η μισή θαλάσσια απόσταση.
Επίσης - ενημερωτικά - σε σχέση με το Βόλο η πλεύσιμη απόσταση είναι ελάχιστα μεγαλύτερη από τον Αγιο Κωνσταντίνο.
Αξίζει να σημειωθεί πως ΣΟΥΠΕΡΣΤΑΡ και ΙΟΛΚΟΣ ταξιδεύουν με 18-19 ν.μ., το οποίο σημαίνει ότι το ΠΑΝΟΡΑΜΑ δε θα έχει την ευχέρεια να ταξιδεύει με 14ν.μ. όπως σήμερα στη Ραφήνα για να περάσει απέναντι. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων και περισσότερη καταπόνηση των μηχανών.
Όπως και να έχει, αν όντως φύγει το ΠΑΝΟΡΑΜΑ, εύχομαι από καρδιάς να κερδίσει το δύσκολο στοίχημα και να σταθεί στη γραμμή προς όφελος της νέας πλοιοκτησίας που σε μια δύσκολη εποχή έκανε μια επένδυση και του πληρώματος.
Η Νότια Εύβοια με ένα πλοίο;
Σε μια τέτοια όμως περίπτωση, η Νότια Εύβοια που κάποτε εξυπηρετείτο από 3 πλοία, μένει με ένα πλοίο, το ΕΥΒΟΙΑ ΣΤΑΡ, το οποίο "απαγορεύεται" να πάθει το παραμικρό.
Την ίδια ώρα τα Νέα Στύρα έχουν ΑΠΟΣΤΟΛΗ, ΔΗΜΗΤΡΗ, ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΑΒΟΥΝΙΩΤΙΣΣΑ, ΚΑΝΑΡΗ και τις ημέρες αιχμής συνδράμει και το ΚΑΠΕΤΑΝ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΙΙ κι όλα αυτά σε πολύ χαμηλότερο ναύλο.
Όταν μια γραμμή μένει με ένα πλοίο και μάλιστα πολύ ακριβότερο για τον επιβάτη, οι συσχετισμοί δεν είναι καλοί κι αυτό έπρεπε να είχε προβληματίσει προ πολλού κάποιους αντί να ασχολούνται με το πως δε θα έρθει το ΣΑΟΝΗΣΟΣ στην Κάρυστο, διότι αν σταματήσει εντελώς η γραμμή, τα πράγματα θα δυσκολέψουν αφάνταστα για το Μαρμάρι που πρέπει και μπορεί να είναι η βασική γέφυρα με την Αττική.
Δεν αντιλέγει κανείς ότι είναι ωραίο να έχεις μεγάλα πλοία. Είναι όμως προτιμότερο, ειδικά όταν ταξιδεύεις συχνά και όχι μόνο μια φορά το χρόνο, να έχεις προσιτά εισιτήρια και τακτική συγκοινωνία. Τα ακριβά πλοία δεν έπιασαν. Τα δρομολόγια με τα χρόνια μειώθηκαν. Φτάσαμε να βλέπουμε τις Κυριακές με ένα δρομολόγιο. Τι θα γίνει αν φύγει και το ΕΥΒΟΙΑ ΣΤΑΡ μετά το καλοκαίρι; Πολλά ακούγονται για ενδιαφερόμενους για τη γραμμή αλλά από τα λόγια στην πράξη υπάρχει απόσταση.
Μακάρι να προκύψει ενδιαφέρον για τη γραμμή του Μαρμαρίου όπως και της Καρύστου [ορισμένες φορές διότι πολλοί ζητούν επαναφορά της απευθείας σύνδεσης] αλλά ελπίζουμε όχι στα πλαίσια κοινοπραξίας. Να υπάρξει ανταγωνισμός, να αναγνωρίζεται η στήριξη των τακτικών επιβατών, να έρθουν πλοία τύπου ΣΑΟΝΗΣΟΣ, ΙΟΝΙΣ, ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ, ΠΡΩΤΕΥΣ που μπορούν να καταστήσουν το ταξίδι οικονομικότερο. Επίσης πρέπει να ισχύσει το καθεστώς του πορθμείου που είναι η γεωγραφική πραγματικότητα.
Εν κατακλείδι, είναι προφανές ότι έχει ανοίξει μια μεταβατική περίοδος στη σύνδεση της Νότιας Εύβοιας. Δεν ξέρουμε πόσο διάστημα θα χρειαστεί να σχηματιστεί το νέο σκηνικό, ας ελπίσουμε όμως να προκύψει κάτι καλύτερο με προοπτική.
ΥΓ1: Το ελληνικό κράτος ξόδεψε ή καλύτερα πέταξε στη θάλασσα ένα σωρό εκατομμύρια για το λιμάνι του Αγίου Κωνσταντίνου για να πηγαίνουν... κρουαζιερόπλοια [!] - Διαβάστε το ΒΗΜΑ. Με αυτή τη προβλήτα που ζητάμε στην Κάρυστο θα ασχοληθεί κανείς, η οποία θα ανοίξει πολλές αναπτυξιακές ευκαιρίες;
ΥΓ2: Καλό είναι να υπάρξει μια επίσημη ενημέρωση για το τι μέλλει γενέσθαι με τα υπάρχοντα πλοία της γραμμής
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.