Πωλήθηκαν [;] ΠΑΝΟΡΑΜΑ και ΕΥΒΟΙΑ ΣΤΑΡ - Σκεπτικισμός για το μέλλον της γραμμής

Ήταν τέλη Μαρτίου όταν γράφαμε πως ΠΑΝΟΡΑΜΑ και ΕΥΒΟΙΑ ΣΤΑΡ επιθεωρήθηκαν από εκπρόσωπο υποψήφιων αγοραστών. Λίγες εβδομάδες αργότερα άρχισαν να διακινούνται οι πρώτες πληροφορίες ότι η πώληση των δύο πλοίων έχει σχεδόν κλείσει. Οι νεότερες πληροφορίες λένε πλέον πως η αγοραπωλησία έχει ολοκληρωθεί και πλέον τα δύο πλοία ταξιδεύουν υπό τη νέα πλοιοκτησία. Οι αγοραστές φέρεται να είναι τρεις επιχειρηματίες, ένας εκ των οποίων έχει δραστηριοποιηθεί ξανά στην ακτοπλοΐα.

Του Στρατή Μαζίδη

Ωστόσο επίσημη ανακοίνωση είτε από την πλευρά των πωλητών, είτε των αγοραστών, δεν υπάρχει. Ό,τι μαθαίνουμε είναι από πηγές. Όσον αφορά το τι μέλλει γενέσθαι με τα δύο πλοία, τα σενάρια που κυκλοφορούν είναι πολλά, αλλά τίποτε επίσημο.

Όπως και να έχει, θα ήθελα να καταγράψω ορισμένες σκέψεις σχετικά με έναν κύκλο που φαίνεται πως κλείνει.

Πρώτον, η απελθούσα [;] πλοιοκτησία αποδείχθηκε τελικά η μακροβιότερη στη γραμμή του Μαρμαρίου αρχικά με το ΕΥΒΟΙΑ ΣΤΑΡ και την κοινοπραξία με τον Αλιφραγκή [πρώτα με το ΜΑΡΜΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ και εν συνεχεία με το ΑΡΤΕΜΙΣΙΑ] και κατόπιν έχοντας το μονοπώλιο φέρνοντας και το ΠΑΝΟΡΑΜΑ στη γραμμή.

Δεύτερον, ΕΥΒΟΙΑ ΣΤΑΡ και ΠΑΝΟΡΑΜΑ είναι από τα λίγα, αν όχι τα μόνα, που ταξιδεύουν δίχως σινιάλα, χωρίς αναφορά σε μια εταιρεία. Ακόμη και τα πλοία του Γούτου έγραφαν Goutos Lines. Δεν υπήρχε μια ιστοσελίδα, μια παρουσίαση του στόλου, δυνατότητες και προνόμια για τυχόν μέλη. Ήταν μια απρόσωπη παρουσία.

Τρίτον, υπήρξε μια γενικότερη απουσία διάθεσης. Κρίθηκε προτιμότερο το ΠΑΝΟΡΑΜΑ να κάθεται για μήνες στο Μαρμάρι από το να δοκιμαστεί σε ένα άλλο δρομολόγιο. Πχ πέρυσι γράφαμε για το επιδοτούμενο Ραφήνα - Κάρυστος - Άνδρος - Τήνος - Σύρος - Πάρος - Νάξος τρεις φορές την εβδομάδα με επιστροφή. Δεν μπορούσε να την εξυπηρετήσει το ΠΑΝΟΡΑΜΑ; Μια παρόμοια γραμμή έχει προκηρυχθεί και για φέτος από Νοέμβριο για 1 έως 5 έτη, Ραφήνα - Κάρυστος - Άνδρος ή Σύρος, με επιδότηση για τρεις φορές την εβδομάδα. Πιο εύκολη και βολική σε χρόνους. 

Αυτή η έλλειψη διάθεσης φάνηκε και εκείνο το απόγευμα που το ΕΥΒΟΙΑ ΣΤΑΡ διανυκτέρευσε στη Ραφήνα ελέω ΣΑΟΝΗΣΟΣ κι ενώ υπήρχε η πρόταση να εκτελεστεί το δρομολόγιο για Κάρυστο, στην οποία άλλωστε προσέγγιζε το πλοίο στο ξεκίνημά του.

Τέταρτον, το ΠΑΝΟΡΑΜΑ ασφυκτιούσε στο Μαρμάρι. Σίγουρα ήρθε με κάποιο όραμα, ωστόσο έπεσε στα χρόνια των μνημονίων και μετά της πανδημίας. Τα δρομολόγια με τα χρόνια περιορίζονταν ενώ πρακτικά τη γραμμή εξυπηρετεί το ΕΥΒΟΙΑ ΣΤΑΡ με ναύλους α λα ΠΑΝΟΡΑΜΑ. Ένα πλοίο με αρκετές καμπίνες και πάνω από 20 άτομα πλήρωμα είναι πολυτέλεια για το Μαρμάρι. Από τα 5 δρομολόγια την ημέρα το χειμώνα για Κάρυστο / Μαρμάρι τη δεκαετία του 1990, φτάσαμε στα...δύο.

Πέμπτον, η γραμμή χρειάζεται πλοία με χαρακτηριστικά τύπου ΣΑΟΝΗΣΟΣ, που θα μπορούν να προσφέρουν τακτικότερη και φθηνότερη συγκοινωνία.

Σε κάθε περίπτωση μακάρι να βρεθεί ένα μοντέλο που να εξυπηρετήσει καλύτερα τη Νότια Εύβοια [και με απευθείας προσέγγιση στην Κάρυστο διότι πολλοί το ζητούν] και τα δύο πλοία να έχουν μια καλή συνέχεια ταξιδεύοντας για αρκετά ακόμη χρόνια προσφέροντας δουλειά σε κόσμο που έχει ανάγκη και πολύτιμες μεταφορικές υπηρεσίες. Το ότι κάποια στοιχήματα μπορεί να μη βγήκαν, δεν ακυρώνει τις προθέσεις.

Μοιράσου στο Google Plus

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.